פעם, כשהיו אומרים קרקס, ישר היתה עולה במוחנו תמונה של אוהל גדול וצבעוני, עשוי פסים באדום ובלבן ובראשו מתנוסס דגל קטן המכריז בחוצפה קלה: הנה הגענו לעירכם ואנחנו פה עד שכולם יראו את המופעים המדהימים ועוצרי הנשימה שלנו. אפשר היה לדמיין את הפיל עומד על שתי רגליו האחרויות ורוקד סמבה, את המנעולן נעול בעשרות מנעולים בתוך אקוריום גדול, ואת הקהל עוצר את נשימתו למראה הלולין ההולך על חבל דקיק במרומים.

כיום, אנשי קרקס מסתובבים להם בקרבנו כמו חיים אנחנו בין הצוענים בימי הביניים. אנשים מרתקים ויוצאי דופן, שהצליחו לקחת את גבולות מחשבתם וגופם לשיאים מרשימים.
את אותם אנשים אנחנו יכולים בקלות רבה ולרתום כיום לאירוע המרגש שאנו מפיקים ולהפיח בו רוח חיים משובבת נפש, מיוחדת ועליזה.
כאשר מסיבת יום ההולדת בפתח ואנו חושבים כיצד להפתיע הפעם את הילד, את חבריו ואם אפשר בכלל, הרי שהאפשרות להזמין לאירוע להטוטנים ולוליינים המתמחים בדיוק בכך – בהפיכת יום ההולדת לאירוע מיוחד ויוצא דופן, זמינה לנו יותר מאי פעם.

מה ביום ההולדת?

אנשי הקרקס של היום יבואו אליכם, הביתה או לחצר או לכל מקום אחר בו תבקשו לערוך את הארוע, ויהפכו אותו למעין קרקס קטן. חלקם יביאו עימם תפאורה מתאימה, חלקם יקימו ממש אוהל קרקס ואם הדבר אינו אפשרי אז אפשר יהיה גם בלי כל המסביב…
בהתחלה, במשך כעשר דקות או קצת יותר, ייתנו הסברים על האפשרויות הקרקסיות השונות, וידגימו הדגמות מרשימות ומקצועיות. כמובן שהמדגים הראשי יהיה ילדיכם המאושר, שגם אם זו לו התנסות ראשונה בדבר, עדיין יפליא להרשים את החברים.
לאחר מכן, יקבלו הילדים הילדים ציוד מקצועי – דיאבלו, יו יו סיני, צלחות סיבוב, כדורי ג’אגלינג, טבעות, אלות, פויזים, מקלות סרט וכדו’, הם יתנסו באופן חופשי במגוון המשחקים האפשריים וכמובן שיקבלו הדרכה אישית.
כמו בכל יומולדת טובה, לאחר ההתנסות תעשה הפסקה בפעילות הייחודית וזאת לטובת חגיגת הטקס עצמו. הדלקת הנרות, אכילת העוגה, כיבודים ושתיה. גם את החלק הזה יהיו מפעילים שיערכו באופן קרקסי המתאים לאופי הפעילות.
מיד לאחר ההפסקה תבוא פעילות נוספת גדולה ומרשימה יותר, כשכל מפעיל לוקח אותה כמובן למחוזות בהם הוא מתמחה. לרוב יהיה זה מופע – הבנוי במיוחד לימי הולדת, כאשר בעלי השמחה בתפקיד מרכזי של שולית הלהטוטן. הם נמצאים על הבמה לאורך כל המופע. המופע ישלב אינטראקציה עם הילדים, להטוטים ברמה מאוד גבוהה. ילדים מהקבוצה יתנדבו וישתתפו במופע וילדי היומולדת יקבלו כמובן את הפוקוס הגדול ביותר. בין הלהטוטים שאפשר יהיה למצוא יהיו:
• להטוטני אש שיתנו מופע אש מהפנט ועוצר נשימה בהשתתפות ילד היום הולדת.
• מופעי חרבות 
• מופעי להטוטנות מרהיבים
• מופעי לוליינות
ועוד ועוד…..
פעילות מיוחדת נוספת שניתן למצוא בתחום זה היא “סדנת קביים”. אלו הן קביים קרקסיות, שנוצרו במיוחד כדי ללמד ילדים קטנים הליכה על קביים גבוהות וללא סיכון. אצל הילדים זוהי נחשבת לסדנת ה- “להיט”.
ישנם גם כאלו שיעשו הפעלה עם הילדים ויכינו ביחד איתם כדורי ג’אגלינג, כאלו שהילדים יוכלו אחר כך לקחת איתם הביתה. כך הם יוכלו להמשיך להתאמן בבית ולא בעזרת קערת הפירות שעל שולחן האוכל…

זמן הפעילות?

משך הפעילות ייקבע על פי גיל הילדים. 
לבני חמש-שש תתאים פעילות ראשונה, לפני ההפסקה, של חצי שעה בערך, 
לבני עשר אפשר גם חמישים דקות.. וכמובן שמשך הזמן בו יכולים הילדים לשמר ריכוז לפעילות מסוג זה, עולה עם עליית הגיל.

ערך מוסף?

ובכן – כן. לכל פעילות קרקסית, מלבד הקסם הרב שבדבר, התשוקה הפנימית של כולנו להיות קצת אנשי קרקס, הרי שאנו מקבלים כאן גם פיתוח הקואורדינציה, ריכוז ופיתוח איזון גופני. כל זאת, בפעילות שאינה מקדמת תחרותיות בכלל. במידה והילד שלנו נדלק על העניין הרי שהרווחנו ובגדול.
כך קיבלנו מסיבת קרקס גדולה, צבעונית וססגונית בליווי מוזיקה, כל אחד מהילדים מרגיש כי הוא יכול, כולם מוקסמים מהכלים הצבעוניים והמיוחדים ומה שבטוח – אף אחד לא משתעמם וכולם, כשבראשם הנסיך שלנו, יוצאים מרוגשים ומסופקים.

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .
 

כתיבת תגובה