“נרים ידינו למעלה, נתקע בשופרות, נצא במחולות ונתופף בתופים…” 
מאז ומעולם נעשה שימוש בתופים ליצירת כינוס ולהעצמת אירוע. פעם היו תוקעים בשופר להכרזה על פתיחת החגיגות ולהעלאת הריכוז והקשב, ומתחילים לתופף בכדי ליצור חגיגה אמיתית, אנרגיה סוחפת ושימחה שאין לה גבולות. קולות התיפוף בתופים מעוררים בנו תחושות קדומות ביותר וקוראים לגוף להשתחרר, לנוע ולהיסחף אחר אושר שגופינו לא זכר כי חבוי בו.

הזמנת מעגל מתופפים לחגיגת יום הולדת, הוא זה מכבר אחד הרעיונות הטובים אותם תוכלו להעלות, בבואכם להחליט באיזה תוכן תמלאו את האירוע הזה. גני אירועים מציעים זאת לחתונות, ולחגיגות בר-מצווה, מוסדות ייקחו זאת לימי כיף וימי גיבוש ולכם, ליום ההולדת זה יתאים כמו כפפה ליד.
הילדים, בדיוק כמונו המבוגרים ואף הרבה יותר, נמשכים אל התוף כבחבלי קסם. הכלי היפה, בעל המראה האוטנטי המוציא מתוכו במגע קל, קולות עמוקים, חזקים ומעוררים, מייצר את הרצון לגעת, להתנסות ולהפיק את הקולות האלה, המייצרים קצב ותנועה, שמחה ורגשות עמוקים.
עבור אירוע כמו יום הולדת או כל סיבה אחרת למסיבה, ניתן למצוא ולהזמין מעגלי מתופפים רבים, שהצליחו בעזרת כשרונם הרב, להכין פעילות שמתאימה לילדים בכל הגילאים.

פעילות מעגל מתופפים בימי הולדת יכולה לכלול בתוכה:
• סדנת לימוד תיפוף בסיסי כשלכל ילד תוף משל עצמו. בחלק זה ילמדו הילדים מקצבים בסיסיים ומכות תיפוף בסיסיות, בדרך מהנה, פשוטה ומצחיקה.
• לימוד של הכנת כלי הנגינה.
• מופע תיפוף אנרגטי וסוחף.
• רקדנים המשתלבים במופע התיפוף על התופים.
• סדנת לימוד תיפוף גוף (ממש כמו במיומנה).
• מעגל מתופפים מיוחד, המשלב מקלות תיפוף ודליים.
• מופע שנוצר במהלך האירוע על ידי הילדים.
• מסיבת ריקודים מדליקה על טהרת הכלים האקוסטים.
מיחזור:
ישנם מעגלי מתופפים המביאים איתם סוג מסויים של “דרך חיים” למשל, מתופפים השמים לנגד עיניהם את נושא המיחזור. באירוע כזה, ייצרו הילדים כלי נגינה מחומרים שיאספו כמו פחי שמן, קופסאות, פחיות, מקלות ובקבוקים, וילמדו לנגן עליהם.
ארץ ישראל היפה:
מעגלים אחרים ילמדו את שירי ארץ ישראל, שירים קצביים וסוחפים בליווי של הרכב גדול יותר (שיכול לכלול גם גיטרה, גיטרה בס וזמרים).
באירוע יום ההולדת, יחוו אם כך הילדים, את קסם הקצב. הם יראו, ישמעו וירקדו לצלילי מופע מקצועי, ילמדו בעצמם להפיק את המקצבים ולהכין כלי נגינה ויפיקו בעצמם מופע לתפארת האירוע. ילד היומולדת ינצח על התזמורת ומה שבטוח: לא יהיה ילד אחד שישכח את יום ההולדת הזה.
המאמר בשיתוף מרכז מבקרים עלית

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .
 

כתיבת תגובה