הורים רבים מתחבטים בשאלה המרכזית עם הגעת בנם לגיל בר מצווה. הדילמה היא האם לחגוג אירוע באולם או להשקיע את מיטב כספם בטיול בר מצווה לחו”ל?
ברוב המקרים ההורים משתפים את ילדם בקבלת ההחלטה ואף משאירים אותה בידיו. 

לטיול בר מצווה יש יתרונות רבים:
החוויה של טיול בחו”ל אם זה באירופה, באמריקה או במזרח תשאיר רושם רב ואינספור חוויות וסיפורים אשר יוכל חתן הבר מצווה לספר לחבריו שנשארו בארץ.
משך זמן הטיול והיעד תלויים בעיקר בהעדפה ובתקציב המשפחתי. יש משפחות שאוהבות את פארקי השעשועים לילדים כגון היורודיסני ומצליחות לשלב גם אטרקציות ומקומות אחרים ויש משפחות שמעדיפות טיולי טבע, נופים וביקור במקומות חדשים.
חיסרון בולט בטיול שכזה הוא שאר חבריו המשפחה. הכוונה היא שאם יש ילדים קטנים או תינוקות הטיול יכול להיות קשה לביצוע בגלל הדרישות והצרכים המיוחדים שלהם שלא תמיד מתאימים לרצון הגדולים וגם ליכולת שלהם ליהנות מהטיול. 
טיול בר מצווה יכול להיות חוויה מרעננת ומעשירה בתנאי שמתכננים מראש את אופיו ואת התאמתו למשפחה הספציפית שלכם.
הורים רבים בוחרים באפשרות השנייה והיא ארגון מסיבת בר מצווה למשפחה, לחברים ולחבריו לכיתה של חתן הבר מצווה.
ארגון מסיבה באולם, בגן או במסעדה עלול להסתכם בעלויות גבוהות שכן היום יש דרישה מצד הילדים לריבויי אטרקציות הן למשפחה והן לחברים לכיתה.
בארגון אירוע מוצלח לבר מצווה יש לקחת בחשבון קבלת פנים מיוחדת, בר משקאות לאורחים וכן בר משקאות לא אלכוהולי לילדים, תקליטן, רחבת ריקודים וקייטרינג איכותי.
היום אף נהוג להפריד את האירוע שחוגגים למשפחה ולחברים מהאירוע שחוגגים לחבריו לכיתה של חתן הבר מצווה.
מי שיש ברשותו בית פרטי עם גינה גדולה יכול לבחור לחגוג מסיבת בר מצווה בגינתו ולשם הוא מזמין את כל הספקים ונותני השירותים וחוסך את עלויות אולם האירועים.
כיוון שחגיגת בר מצווה היא אירוע של פעם בחיים שווה לחשוב מה אופי האירוע המתאים לכם ואיך הייתם רוצים לחגוג: אירוע באולם, מסעדה, מסיבה לילדי הכיתה או טיול משפחתי לחו”ל…
הכי חשוב תשקיעו בבחירתכם כדי שיישארו זיכרונות נעימים מגיל בר המצווה של ילדיכם והשאירו את הבחירה בידיו או לפחות התלבטו ביחד.
 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת .  

כתיבת תגובה