חלק א’ 

כל מי שיש לו ילדים קטנים יודע כי פעם בשנה מגיעה התקופה בה יש לעזוב כמעט הכל ולהשקיע את כל כולכם במסיבת יום ההולדת של ילדכם האהוב. בין אם אתם עורכי דין, רואי חשבון, אנשי שיווק, אנשי מחשבים או טכנאי מכונות כביסה, תרצו לתת לילד שלכם את הטוב ביותר, וזה אומר גם ארגון מסיבת יום הולדת ברמה הגבוהה ביותר המתאפשרת לכם. יש בישראל אין ספור דרכים לחגוג ימי הולדת לילדים ובשנים האחרונות הפכו ימי ההולדת הללו להפקות של ממש. את ימי ההולדת ניתן לערוך בתוך הבתים או מחוצה להם, באווירה מודרנית או עם טעם של פעם, עם הפעלות משוכללות שלבעלי מקצוע או בארגון עצמי של ההורים.

בסדרת הכתבות הזו ננסה לפרט אודות התחום ההולך וגדל של ימי הולדת לילדים בישראל.
 
ימי הולדת באווירה נוסטלגית
אם ימי הולדת במקלט של הבניין נראים לכם ולילדכם כחגיגה הכיפית ביותר בעולם וחצי פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ נשמעים לכם כמו מעדן, רוב הסיכויים שיום הולדת “בטעם של פעם” יכול להתאים לכם.
לימי ההולדת הפשוטים והנוסטלגיים הללו יש קסם משלהם. בדרך כלל מסתפקים בעוגה ובכיבוד קל ביותר, מיץ פטל וזהו. את ההזמנות ניתן לכתוב לבד ולקשט עם טושים ואפילו לחלק מדלת לדלת בשכונה. כך היו ימי ההולדת של שנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת כאשר עדיין לא היה אינטרנט, אימייל או טלפונים סלולאריים. בשנים האחרונות לא מעט משפחות מעדיפות ימי הולדת מהסוג הזה כחלק ממגמת הרטרו. במקום מפעילים הילדים בעצמם יכולים להכין הצגה ואם יש קרוב משפחה שיודע לעשות כמה קסמים או מופע ליצנות – גם זה אפשרי… כמובן שימי ההולדת הללו הם זולים הרבה יותר, אך לעיתים קרובות לא פחות מהנים.
 
ימי הולדת של שנות האלפיים
אופציה נוספת, המתאימה יותר לשנות האלפיים ולילדים של היום, היא להוציא אלפי שקלים על הפקת ענק הכוללת מפעילים, מתקנים, קייטרינג איכותי ואמן מפורסם (למשל יובל המבולבל) אשר קופץ לביקור. ימי הולדת יוקרתיים שכאלה הם מחזה נפוץ למדי אצל הילדים של שנות האלפיים. כמובן שגם העלות של אירוע שכזה היא גבוהה יותר. חגיגת יום הולדת פרטית במאה ה- 21 יכולה לעלות בקלות כמה אלפי שקלים ולעיתים אפילו יותר מעשרת אלפים שקלים. אין המדובר בסבתא שמכינה עוגה ובדוד שעושה קסמים אלא בהפקות גדולות, השכרת מקומות מיוחדים (“בית חלומותי”, “דיאדה” ועוד) וקייטרינג עם כל טוב (פיצות, פשטידות, בשר ואפילו סושי). הפקה של חגיגת יום הולדת שכזו מזכירה לעיתים הפקה של חתונה… גם הגימיקים הם רבים ומשוכללים יותר – מתקנים מתנפחים, סדנאות בנושאים שונים (בישול, מדעים, בעלי חיים ועוד), פינות שאנטי, ליצנים, קוסמים, קריוקי הצגות מיוחדות ועוד. בימי ההולדת הללו, הילדים מגיעים לסוג של חגיגה מפוארת ובדרך כלל מאוד מהנה.
 
כל משפחה צריכה להתאים, בהתאם לאופי ולתקציב שלה, איזה סוג של חגיגה היא רוצה. יש לא מעט הבדלים בין ימי הולדת של פעם לבין החגיגות הגדולות של היום, אך החשוב מכל הוא להתייעץ עם הילד ולשאול אותו מה הוא מעדיף. רוב הילדים ידעו לתאר להורים שלהם איזה סוג של יום הולדת הם מעדיפים. 
והמשך על הפקת ימי הולדת לילדים – בחלק ב’.

 מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת.

כתיבת תגובה