עשרת הדיברות לארגון יום הולדת או  איך (לא) כדאי לבחור מפעיל ליומולדת

1. בחירת המפעיל:
לא כדאי לבחור מישהו באקראי מ ‘דפי זהב’. חייבים לקבל המלצות ממישהו שראה אותו במו עיניו. זהו יום שמח בחייו של ילדכם אז אל תפקידו אותו בידי מישהו לא מקצועי. לא תאמינו כמה קל להרוס מסיבה תמימה (מספיק איחור של רבע שעה, שזה בערך נצח במושגים של ילדים, בשביל ליצור שעמום ובלגן במקום חגיגה שמחה).

 2. אמצעי עזר
אם מפעיל צריך להשתמש בציוד הגברה ל- 30 ילדים, זה אומר שהוא מתקשה לעניין אותם ובכדי ‘להשתלט’ עליהם הוא צריך לדבר חזק!!! (שזה בעצם לצעוק בצורה מסוגננת) .
3. תכנון וחסכון
מאוד כדאי להתחיל לחפש ולסגור עם מפעיל חודשיים מראש. אין מה לעשות, הטובים באמת עמוסים ותפוסים. מצד שני, בימים טרופים אלה, בהחלט אפשר להתארגן ביחד חבר נוסף ולחסוך מחצית מההוצאות. מפעילים מקצועיים מסוגלים להקדיש לשני ילדי יום-הולדת את תשומת-הלב הראויה ואף לא יגבו על כך תשלום נוסף.
4. בפנים/בחוץ:
ההורים בטוחים כי מסיבת יום-הולדת בחוץ זה תענוג גדול לילדים אבל זה לא ממש נכון. בגיל הרך, הגירויים של הטבע והמרחב חזקים ומפתים יותר מכל קוסם, מוכשר ככל שיהיה. קשה לקטנים להתרכז בטבע והם יתפתו להתרוצץ במקום לשבת בשקט, ובנוסף לכך, במיוחד בגינות הציבוריות ליד הבית, יש עוברי אורח, ילדים מזדמנים ושאר אורחים בלתי-קרואים.  ומעל הכל, מאוד חשוב לדעת שהקסמים המרהיבים לא עובדים בחוץ, נקודה. מספיקה רוח קלה בשביל לכבות אש, להעיף מטפחות ולקלקל את המופע. למרות שהורים תמיד חוששים שהסלון שלהם קטן מדי או שהילדים יהרסו את הבית, לא זה ולא זה מדויק ונכון. כל סלון מצוי בסטנדרט הבנייה כיום הינו מספיק בהחלט כדי להכיל כיתה שלמה על שטיח אחד בנחת, וכל מפעיל בסטנדרט מקצועי גבוה, מסוגל לרתק ולהשתלט על עשרות ילדים, ועל זה בדיוק אתם משלמים, לא?… 
עצה נוספת היא לבדוק אפשרות לשכור גן ילדים המופעל בבית פרטי. בעלי הגן ישמחו לקצת הכנסה נוספת בשעות בהן הגן אינו פעיל…
5. סכנות:
יש קסמים שלא רק נראים מסוכנים, הם באמת מסוכנים והילד שלכם הרי לא שפן ניסיונות. למשל, קסם ה ‘ריחוף’ על כסאות מסוכן ביותר. נפילה מכיסא, והיו מקרים מעולם, עלולה לגרום לשבר בעמוד-השדרה. אם קשה לכם להאמין,  היכנסו בבקשה לקישור הבא וצפו  בקוסם מקצועי, ‘מפשל’ בקסם,  www.hakosem.com ( קסמי גיליוטינות, חרבות, וריחופים- מאוד מאוד מומלץ לצפות בהם אבל לא לנסות אותם בבית, צפו ותיהנו בהופעות בהן הקוסם עורף או חותך או מעיף באוויר אסיסטנטית מקצועית, אך הקפידו שלא תהיה זו הבת (או הבן) שלכם (אפילו בארץ קרו מקרים שהחגיגה הסתיימה בחדר מיון)
6.. צער בעלי חיים
חיות וילדים- הזרם המרכזי  המוביל היום הוא שלא מתעללים בחיות. הקרקסים הגדולים נסוגו מהחזקת חיות בגלל לחץ ציבורי, ועובדה ידועה היא שתמותת החיות בפינות ליטוף הינה עצומה. חנכו את ילדיכם לאהוב חיות, לא להתעלל בהם. קוסם שמביא גן חיות שלם אינו בהכרח מטיב עם החיות שלו וילדיכם ישים לב לכך במוקדם או במאוחר.
7. עמידה בזמנים
מפעיל שקופץ מחלטורה לחלטורה, ואפשר לזהות אותו כשהוא מבטיח “אני אגיע בול בזמן”, יגיע אבל לא בזמן.  וזה לא סתם עוד חוק מרפי, זאת עובדת חיים בדוקה. מפעיל שמתרוצץ ממופע למופע תמיד יאחר. ודאו כי למפעיל שלכם אין ‘תוכניות אחרות’ לאותו יום, ושהוא פנוי להקדיש למסיבה שלכם את מלוא תשומת-הלב, הרי אתם משלמים עליה במיטב כספכם. 
8. פרסים לזוכים:
אוי ואבוי! קוסם שצריך לחלק פרס לכל ילד שמתנדב הוא קוסם בצרות… אין צורך לתת פרס על כל תזוזה, ובמופע מקצועי ומוצלח, הילדים משתפים פעולה בהתלהבות, וזה כשלעצמו פרס עבורם. בכלל, חלוקת פרסים עד גיל 9 בערך גורמת פעמים רבות מדי לתסכול נוראי אצל ילדים. ילדים שלא מצליחים לזכות, עלולים לצאת מהמסיבה נרגזים ושבורי לב ולשנוא את כל העולם כולל את ילדכם שהזמין אותם.  הימנעו מחלוקת פרסים סלקטיבית, וחלקו פרסים / הפתעות לכולם. (ואם יורשה לי לרגע לדבר בתור הורה, אז בבקשה, רק לא “דביקי”. נדמה לי כבר שאין שום בית בישראל בלי תקרה שנושאת איזושהי תזכורת של חתיכת “דביקי” שהגיעה לשם  מאיזה יום הולדת שהילד ביקר בה..).
9. כיבוד ושתייה:
מניסיון, מומלץ בחום להסתפק בהפסקת אוכל של חצי פיתה עם חומוס / נקניקיה וקטשופ / שוקולד או פיצה . ממתקים בצלחות חד פעמיות מגיעים בעיקר אל הרצפה!!! אבל אם חייבים ממתקים,  חלקו אותם בצלחות אישיות ולא בקערות קבוצתיות. לפני ההפסקה, הניחו את הכיבוד ערוך ומכוסה הרחק מהישג ידם של הילדים, ואם תצליחו להשיג, הפתרון המוצלח והכי פחות מלכלך הוא ממתקים בתוך כוסות קרטון גדולות מהסוג שמשמש לפופקורן בקולנוע. 
בחרו שתייה מסוג אחד בכוסות חד פעמיים, ודאגו שזה יהיה פטל מאחר שמחקרים הוכיחו שהרוב המוחלט של הילדים מעדיף פטל… 
 

כתיבת תגובה