חלק ב’ 

 יש דרכים רבות לחגוג ימי הולדת והתחום הזה מתפתח ומשתנה מדי עשור. אך בין אם אתם הורים העוסקים בעריכת דין, ראיית חשבון או פסיכולוגיה, או אפילו אם אתם סטודנטים (בתחום לימודי חינוך,לימודי סיעוד או לימודי מנהל עסקים למשל) בשנות השלושים עם ילדים קטנים, אתם תעשו הכל על מנת שלילד או לילדה שלכם תהיה חגיגת יום ההולדת המדהימה ביותר בעולם. בכתבה הקודמת סיפרנו לכם על ימי הולדת נוסטלגיים וימי הולדת של שנות האלפיים. בכתבה זו נפרט על סוגים נוספים של ימי הולדת המקובלים כיום.

סוגי ימי ההולדת לילדים
יש אין ספור סוגים של ימי הולדת שתוכלו לארגן לילדים שלכם ויש גם מגוון רחב של הפעלות – קוסמים, ליצנים, מדריכי ספורט, להטוטנים ועוד, שיכולים לקחת חלק ביום ההולדת. גם אירועים מטעם חברות המארגנות ימי הולדת (דיאדה למשל ועוד לא מעט חברות העוסקות בתחום) מקובלים מאוד כיום, ויש כמובן גם ימי הולדת פשוטים יותר אותם עורכים בבית. ולמי שיש תקציב גדול במיוחד, תמיד אפשר גם לעשות הפקות ענק בהם שוכרים אולם או גן אירועים. כל משפחה והתקציב שלה…

ניתן לשלב בימי הולדת אלמנטים רבים כדוגמת מתקנים מתנפחים, מיתקן ג’ימבורי, רכיבה על סוס פוני, פינת חי, תחרויות ספורט ועוד, אך לפני שמחליטים איזה סוג של יום הולדת תארגנו לילד שלכם, כדאי מאוד להחליט מראש מהו התקציב שלכם ובהתאם לתקציב להתחיל בהכנות.
 
ימי הולדת עם ערך מוסף
הורים רבים רוצים שלימי ההולדת של הילדים שלהם יהיה גם ערך מוסך, מעבר לחגיגה עצמה. ימי ההולדת הללו מפעילים את האינטלקט של הילדים, אם זה באמצעות יצירה, מחשבה, קסמים ועוד. בניגוד לימי הולדת המסתכמים בהפעלה באמצעות רצף של משחקים, שקית לילדים, חלוקת עוגה ובזה הסתיימה החגיגה, ימי ההולדת עם הערך המוסף הם בעלי נושא ספציפי – אגדות, מדעים, קרקס, תרבויות עמים, חיות ועוד. המדובר בנושאים חינוכיים שתורמים לילדים – הסברים מדעיים, סיפורים על תרבויות שונות, ליטוף בעלי חיים ועוד. הילדים מתחברים לנושאים השונים ולומדים מדעים, לאהוב בעלי חיים או להכיר תרבויות אחרות. יש כמובן גם ימי הולדת המושפעים מטרנדים ובעיקר מתכניות טלוויזיה כמו הישרדות, השמינייה ועוד. ימי ההולדת מהסוג הזה בדרך כלל מעצימים מאוד את הילדים המשתתפים באופן פעיל בחגיגה.
 
הפעלות מיוחדות וגימיקים יצירתיים
ויש כמובן את ימי ההולדת עם ההפעלות המיוחדות והגימיקים היצירתיים והחד פעמיים. זה יכול להיות יום הולדת בגן חיות, יום הולדת בו משתתף אמן מפורסם שהילדים אוהבים, ביקור באימון של קבוצת כדורגל או כדורסל אותה אוהד חתן השמחה, שיעור התעמלות או אפילו ג’אגלינג כחלק מיום ההולדת, טיסה בשמי הארץ לכל הכיתה ועוד ועוד… ניתן בהחלט להפעיל את הדמיון, להיות יצירתיים ואף לחפש באינטרנט רעיונות מקוריים לימי הולדת על מנת להפתיע את הילד או הילדה שלכם.
 
ומה עם המתנות?
אין כל ספק כי בעשור האחרון תרבות השפע הגיעה גם אל הילדים. ימי ההולדת הפכו ליקרים ויוקרתיים יותר, ובעקבות כך גם סוגי המתנות. מצד אחד מחולקים בימי הולדת של היום שלל הפתעות ומתנות למשתתפים (כמעט בכל סיום של יום הולדת מקבלים הילדים מתנה קטנה) ומצד שני, גם המתנות אותם מביאים לימי ההולדת מגוונות יותר. מתנות פופולאריות במיוחד הם ספרים, בגדים, משחקים ותחפושות, אך יש גם מתנות בתחומים ספציפיים יותר כמו ספורט (בעיקר כדורגל וכדורסל), נסיכות, משחקים ועוד.

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .

כתיבת תגובה