היום על פי רוב כאשר הורים מחליטים לחגוג לילד יום הולדת הם מתחילים מיד בחיפוש אחר מפעיל. בעוד שימי הולדת שכאלה נפלאים בפני עצמם, נדמה שיש לאחרונה מגמה לחזור לסגנון החגיגות של פעם. להלן כמה רעיונות נחמדים.
כדי לחגוג יומולדת לילדיכם לא צריך להגזים ולשכור אולם אירועים. אפשר בהחלט להסתפק בדשא בחצר או בשטח פתוח סמוך לבית. כאשר אנחנו היינו ילדים, ההורים היו מזמינים את הילדים הביתה, מכינים כמה משחקי חברה כיפים או קומזיץ והתענוג היה גדול עבור כולם. אבל החיים השתנו וכמו בהרבה תחומים אחרים בחיי הורים קרייריסטים, גם ימי ההולדת לילדים עבר אאוטסורסינג.
בימינו תרחיש הפקת מסיבת יום הולדת מוכר וידוע. חודשים לפני מתחילים לפקוח עיניים ולחפש מפעיל שמתאים בסגנון ולא מוכר בקרב החבריה של הילד שלך. שיחת טלפון ופרידה מסכום כלשהו של כסף ואתם מסודרים. כל שנותר הוא לסגור את התאריך בכיתה, לשלוח הזמנות ולקנות את הכיבוד. אבל אפשר גם לעשות את הדברים אחרת…

יום הולדת יצירה
בגילאים הצעירים, גילאי הגן וכיתה א’, יום הולדת יצירה הוא ממש להיט. בתקציב צנוע ניתן לרכוש כמות יפה ומגוון עשיר של חומרי יצירה ורעיונות מגניבים. על מנת שאפשר יהיה לפעול עם קבוצה של 30 ילד (כמות של הילדים בכיתה או בגן) כדאי להכין תחנות:
תחנה אחת יכולה להיות ציור על חולצות או ציפיות בטושים מיוחדים לבדים. 
תחנה שנייה יכולה להיות להכין מקלות גשם שאתם בעצם מביאים את הגלילים, אוטמים צד אחד עם בלון, הילד בוחר אם הוא רוצה לשפוך פנימה אורז או עדשים ואז יחד איתו אוטמים את הצד השני ומקשטים. 
תחנה שלישית: הכנת מובייל מצדפים, אצטרובלים ופרפרים. 
תחנה רביעית – ומגניבה במיוחד תהיה הכנת שיפודי ממתקים. 
בקיצור, כל רעיון יצירה שעולה לראשכם הולך. הילדים צפים בין התחנות והשמחה גדולה. עם ילדים גדולים יותר אפשר להכין תיקים או דברים אחרים שקונים את קיטים מוכנים מראש ונותנים להן לתפור ולהכין.

יום הולדת חפש את המטמון
עם ילדי כיתה ב’ ומעלה אשר כבר מיומנים בהליכה אפשר להכין יום הולדת שכולו “מחפשים את המטמון”. קובעים איתם בגינה ציבורית או במקום מרכזי ומשם יוצאים לדרך. במידה ומדובר בקבוצה גדולה ניתן לחלק לשתים-שלוש קבוצות (תלוי בכמה מובילי קבוצות אתם מסוגלים לגייס: בני נוער, מבוגרים או בייביסיטריות בתשלום), וכל קבוצה צועדת לפי הרמזים שהכנתם מראש לכיוון הבית שלכם (או לכל מקום אחר שבו תרצו לחגוג). שם ימצאו את המטמון והעוגה. יחסית מדובר בהפקה קלה. ניתן בכל תחנה ליצור איזו הפעלה עם משחק חברה כזו או אחר או כתב חידה שיאלץ אותם לפעול ביחד. בדרך גם אפשר לעבוד על מוראל הקבוצה וגיבוש חביב סטייל הצופים. בקיצור חגיגה לכל דבר.

יום הולדת משחקי חברה
הילדים של היום מאוד בעניין של טלביזיה. האח הגדול, הישרדות וכל שאר תוכניות הריאלטי מאוד חזקות אצלם. ניתן להלביש על פורמט אחת התוכניות האהובות על ילדכם, את כל משחקי החברה שאנחנו גדלנו עליהם. לדוגמה הישרדות! נעים סביב פינות בבית או בחצר שבהם הכנתם אביזרים מראש. במקום משימות אכילת חרקים, ניתן לאכול ג’לי בלי ידיים. במקום המשימה של להחזיק בתליה על מוט וליפול לתוך הים – סתם להיתלות על מתח. במקום משימה של בנית בקתה – ניתן להביא ארגזי קרטון והילדים צריכים לבנות מגדל מסביב לאחד הילדים כך שלא יראו אותו. אם ממש רוצים לאתגר אז מסביב למבוגר שמנחה את הפעילות. יש עוד הרבה רעיונות ללפף בנייר טואלט, ללכת עם תפוז על כף בפה, מרוץ שלוש רגלים, שלוש מקלות ועוד. ניתן לקנות את אחד הספרים עם רעיונות למשחקי ילדות בניחוח של פעם וכל שתעשו יהיה מצוין. הילדים מתים על זה. במיוחד עם יש גם תחרות ופרסים.

יום הולדת נושא

יש ילדים שחולים על בוב הבנאי ויש כאלו שמתים על טינקרבל מפיטר פן. אז יושבים יחד עם הילד וחושבים על סיפור עלילה שיתאים לו ליומולדת. כמו בכל סיפור, חשוב שיהיה האיש הרע, שהוא דמות שבכל האירוע אנחנו מתאמצים למנוע את התקפתו. וצריך שתהיה הדמות המושיעה שהיא מובילה את כל האירוע ומנווטת את הילדים בין התחנות שכולן סביב סיפור המעשה. בתחנה אחת אפשר להכין חרבות, ובשנייה לבנות חומת מגן סביב העיר. ובשלישית להכין שיקוי מגן לכל הילדים בצורת מיץ תפוזים סחוט. עוד תחנה של הכנת הגלימות. אפשר להכין חץ וקשת ולבסוף לתלות תמונה גדולה וכל הילדים יורים חיצים והאיש הרע מובס! כל עוד אתם בחצר הבית, שהופכת לרגע לעולם קסום שלא יבייש גני אירועים השמים הם הגבול והדמיון יוביל אתכם. 

יומולדת בלילה 
קומזיץ, עם תפוחי אדמה, מרשמלו וכיבוד יכול להיות יומולדת מושלם בטעם של פעם. הכינו צ’יסבטים ותראו איזה חוויה בלתי נשכחת תהיה להם. כנ”ל לגבי א”ש לילה, שהיה בעבר מנת חלקם של הילדים והיום ילדים כלל אינם מכירים את הטבע בשעות הערב. משחק שני דגלים, טיול אופניים בשעות בין ערביים או רחצה לילית בבריכה בלילה יבטיחו גם הם חוויה מרגשת לכולם. מה שבטוח זה שלילד שלכם יהיה אירוע מקורי ביותר ואתם תחזרו ולו לכמה שעות להיות ילדים. 

אם המשימות עדיין נראות לכם כקשות לביצוע לבד, תשמחו לדעת שיש מפעילים שעושים היום הפעלות בסגנון של פעם…

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף רעיונות לימי הולדת

כתיבת תגובה