שנה שלמה הם מחכים ומצפים (וגם אנחנו, ההורים) לראות אותם מחייכים ושמחים ביום ההולדת שלהם. 
בחרנו סגנון, מצאנו הפעלה שמתאימה לילדים ולנו. הכנו אוכל, שתייה ועוגה ועכשיו נותר לקשט.
זה נכון שאפשר לקשט בכרזות ימי הולדת ובלונים למיניהם אבל, באותה עלות אפשר לעצב ולקשט (גם בעלי הידיים השמאליות) בצורה מקורית, בלי הרבה השקעה ושהילדים לא יפסיקו לדבר על זה. ישנם מספר רעיונות שאפשר להשתמש בהם בתחום העיצוב המיוחד לימי הולדת בלי להיכנס להוצאות גדולות מדי ושהם יהוו עיצוב קסום וייחודי.

עץ המשאלות:
בכניסה לבית (גם אם פרטי וגם אם מדובר בבניין קומות) אפשר לתלות על עץ סוכריות/שוקולדים עם חוט תפירה או צמר, כל ילד שנכנס קוטף סוכרייה ומבקש משאלה. זהו בעצם עץ המשאלות של יום ההולדת. אפשר לתלות גם על עציץ.
ניתן לתלות כל דבר, זה גם יכול להיות עץ הפרסים שכל ילד בסוף ההפעלה קוטף פרס הביתה. ניתן לתלות שקיות. 
את אותו הרעיון אפשר ליישם בערוגה קטנה ולמעשה “לשתול” סוכריות על מקל.
ניתן לתלות בקבוקוני משאלות, כל ילד יקבל דף ועיפרון, כל אחד ירשום את המשאלה שלו ויכניס לבקבוק.

בריכת המשאלות
עובדת על אותו העיקרון של עץ המשאלות, כל ילד מגיע לגיגית (עדיף לצפות אותה בנייר כסף או בכל אלמנט שיראה קסום) להכניס לתוך הגיגית ממתקים, כל ילד נכנס ולוקח ממתק מבריכת המשאלות. אפשר לתת בכניסה לכל ילד מטבע משוקולד אותו הוא ישים בתוך בריכת המשאלות וכך יוכל לזרוק מטבע לבריכה ולקבל תמורתו ממתק גדול יותר. כמובן שבסוף יום ההולדת לחלק את מטבעות השוקולד. כמובן שניתן למלא את הגיגית במים ולתת לכל ילד לזרוק מטבעות ישנים לתוך בריכת המשאלות.

חרבו של המלך ארתור:
הסיפור המפורסם על המלך ארתור שהצליח לחלץ את החרב מתוך הסלע וכך הוכתר למלך. יכול להוות השראה לקישוט.
למעשה יש לנעוץ את החרבות בתוך האדמה וכל ילד יצטרך למשוך את החרב שלו, אם הצליח – יקבל אותה הביתה מתנה. ניתן לשלב גם עם שרביט.

תיבות אוצר:

להחביא בנדנות/רטיות /משקפות/מפות/ ממתקים וכל העולה על דעתכם. עדיף בתוך תיבה גדולה אותה הילדים ימצאו ויחלקו את השלל. המלצה אישית -לעשות את זה בסוף יום ההולדת, כך שהילדים לא יתעסקו עם האביזרים תוך כדי ההפעלה. לשים כמות של אותם מוצרים לפי מספר הילדים ולא לתת לילדים לריב על מוצרים שווים יותר או פחות…

יצירה, קישוט וצביעה עם הילדים:
ניתן להכין ציור של ארמון, ספינת פירטים או כל רעיון אחר לצבוע ולקשט יחד עם ילד/ת יום ההולדת.
לקחת בערך 30 סרטים של נייר קרפ, לקשור למנורה באמצע התקרה ומשם כל סרט למשוך לקירות ממול. כך נוצרת מעיין הנמכת תקרה וזה נראה מאוד מרשים. ניתן לבחור צבע אחד, שלל צבעים או צבעים לפי סגנון יום ההולדת- זה מרשים בכל האופציות. לא לתלות את הסרטים נמוך מידי כדי שלא ימשכו ויקרעו אותם.

מדפיסים במדפסת של המחשב תמונות של הילד/ה ומוודאים שבכל תמונה יש חברים שמוזמנים לחגיגה. כשהילדים מגיעים כל אחד מנסה לזהות את עצמו בין התמונות ניתן להדביק מדבקה או לסמן עם טוש וכל משתתף ינסה לראות כמה פעמים הוא מופיע בין התמונות. ניתן לשדרג את העניין כאשר מדביקים גליל של נייר עטיפה על הקיר עם סלוטייפ לקירות ועליו מדביקים את התמונות.
זו פעילות ממש ידידותית לגילאי 2-5 או לגילאים מעל שלושים…

לנפח בלונים קטנים באויר (נקראים בלוני מים) ולהשתמש בהם ע”מ לכתוב כתובות למשל שם החוגג, ברוכים הבאים וכו’. אפשר להדביק אותם על דלת הכניסה ואפילו על מראת השירותים.

עשו, ויותר נכון – אל תעשו, בעניין קישוט:
  • לעולם לא לתלות בלונים או קישוטים בהישג ידם של הילדים.
  • כל בלוני ההליום למיניהם, אם החלטתם לתת אותם, קישרו את הסרטים כך שילדים לא יוכלו להגיע אליהם במהלך החגיגה.
  • אם הבת שלכם חוגגת יום הולדת בנושא פיות וגם בנים מוזמנים תיזהרו שלא יהיה יותר מידי ורוד בעיניים כדי שהבנים לא ילכו לאיבוד מההתחלה… 
    להיפך זה בסדר גמור (גם אם יהיה הרבה ספיידרמן ביום ההולדת לבנות בדר”כ זה לא יפריע).
  • כיסא יום הולדת- לא לשכוח שהוא צריך להיות מקושט בצורה פרקטית, שיהיה להם נח לשבת עליו. לפפו עליו בד צבעוני, גם בלונים ניתן להדביק אך על המסגרת החיצונית.
  • ניתן לתלות אלבד (חומר העשוי מבד אך מזכיר מפה חד פעמית) בצבע של יום ההולדת שבחרתם ורוד לפיות, כחול ואדום להפעלה בנושא ספיידרמן וכו’. ללפף על עמודים/עצים, לתלות בצורת גלים על הקיר.
  • ניתן לקחת בלון ולעטוף אותו באלבד או צלופן בצורת סוכריה- זה קישוט גדול ומאוד ויזואלי.
  • אם בחרתם להשתמש בהדבקה בבית תשתמשו בסלוטייפ לקירות. כדי שלא כל יום תקבלו תזכורת על המסיבה הנהדרת שחגגתם.
לסיכום הטיפ הכי חשוב, אמנם לא קשור לקישוט אבל בדרך כל שוכחים אותו.
תהיו שם בשבילו/ה במהלך יום ההולדת, תסתכלו, תתמוגגו, תצחקו, תהנו זה באמת הדבר הכי חשוב להם!

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת

כתיבת תגובה