מגיל צעיר מאוד ילדים חולמים על יום ההולדת שמגיעה רק פעם בשנה אך שואלים עליה כל השנה. ביום הולדת ישתתפו בשמחתם כל החברים ובני המשפחה האהובים. הם ייהנו מתשומת הלב של כולם, יוכלו לפקד על העניינים לוודא שהכל כמתוכנן, ירימו אותם על כיסא גבוה גבוה עד לשמים, יכבו את הנרות על העוגה הטעימה ויביעו משאלה גדולה שכוללת מתנה לה ייחלו כל השנה ותמיד נאמר שיקבלו באירוע זה. ולבסוף, כשתסתיים יום ההולדת, הם יפתחו בציפייה את אינספור המתנות שיקבלו, אחת אחרי השנייה בלי לקפח אף מתנה. זו בוודאי תהיה מסיבת יום הולדת מושלמת שתשאיר את האורחים עייפים אך מרוצים וכזו שיידברו עליה הרבה אחרי. 
אז לצורך ארגון מסיבת יום הולדת אולטימטיבית, שתהיה מיוחדת לילד שלכם (ולכן אל תחגגו אותה עם ילדים אחרים), ריכזנו עבורכם מקבץ טיפים שימושיים:

איך לבחור מועד ומיקום ליום הולדת
מומלץ לחגוג את מסיבת יום ההולדת באחד מימי אמצע השבוע ולא בסופשבוע (אז לא יוכלו להגיע כל האורחים שומרי השבת), בשעה שתאוחר בכשעה וחצי משעת סיום הגן, כך האורחים יוכלו להתארגן בנוחות לקראת המסיבה. בחירת המיקום תעשה בהתאם למזג האוויר הצפוי, כאשר לא מומלץ לתכנן יום הולדת בחוץ בחודשים הידועים כגשומים או בתקופה המאופיינת בימי שרב כבד. בעונות אילו מומלץ במקום מיקום סגור ליום הולדת: בבית או בבית אחרים במידה והתנאים בו אופטימאליים יותר, במועדון או משחקיה עשירה בפעילויות. 

איך לבחור הפעלה מתאימה
לילדים נטייה להשתעמם בקלות ולכן הם זקוקים לגירויים ולמגוון הפעלות. תוכלו לקחת על עצמכם את האחריות על הפעלת הילדים במידה ואתם ניחנים ביצירתיות, סבלנות וגישה לילדים. במקרה כזה, תוכלו לחשוב על רעיונות להפעלות בהתאם לכמות הילדים, הגילאים והמיקום הצפוי. ניתן לחשוב על רעיונות למסיבות קונספט בנושא מסוים שיתאים לקהל היעד ויהיה לכם אפשרי לביצוע. אפשרות נוספת ופופולארית היום היא להזמין מפעיל חיצוני שייקח אחריות על התוכנית האומנותית. מומלץ לבחור מפעיל שקיבלתם המלצה עליו ואפילו נכחתם באחד מימי ההולדת שהעביר וראיתם שהוא אכן מצליח לעניין את הילדים וליצור אווירה מהנה וחווייתית. במידה ואין מפעיל כזה ואתם בוחרים אותו באופן אקראי, כדאי לבקש להגיע לאחד מאירועים אותם הוא מנחה ולקבל פרטים של ממליצים. בעת בחירת המפעיל המתאים ביותר, חשוב להתחשב בגילאי הילדים, כמות המשתתפים (ישנן הפעלות המתאימות למסיבה אינטימית בעוד שאחרות מתאימות לקבוצה גדולה), במקום המסיבה (ישנן הפעלות המתאימות רק לחצר, בעוד שאחרות מתאימות לסביבה ביתית) ולבסוף בתקציב. בכל מקרה, לפני מועד האירוע, חשוב לסגור את כל הפרטים הקטנים, החל משעת הגעתו, מה הוא מביא איתו ומה אתם נדרשים לספק לצורך ההפעלה, כמה זמן היא צפויה להימשך, האם כוללת הפסקת אוכל באמצע וכדומה. כיום מקובל לבחור לצורך הפעלת הילדים מפעילים חווייתיים כמו ליצנים, קוסמים, בלונאים, מפעילי תיאטרון בובות ועוד רבים וטובים אחרים. 

איך לבחור קישוטים
כדי שהמסיבה תהיה מיוחדת ושמחה ותצליח להכניס לאווירה המתאימה כבר מהרגע הראשון, מומלץ להשתמש בקישוטים צבעוניים מגוונים, כמו למשל תליית בלונים מסביב (סימן זיהוי ימי הולדת בחצר) ועל כיסא בעל השמחה. אפשרות נוספת היא לקשט את המקום בקישוטים צבעוניים המיועדים לימי הולדת וכוללים ברכות ואיחולים, קישוטים לשולחן שייראה צבעוני וססגוני באמצעות מפיות צבעוניות, כלים חד פעמיים עם דמויות מוכרות ואהובות, קיסמים עם בלונים קטנים או מטריות. גם תוספת קופסא גדולה וצבעונית שתכיל את שקיות ההפתעה מול קופסא אחרת שתרכז את המתנות ותהווה חלק מהעיצוב הכללי. כל העולה על יד הדמיון יהיה מבורך וייחודי לאירוע שלכם. 

איך לבחור תפריט מנצח 
מומלץ לשלב גם אוכל מסיבות שילדים יאהבו וישתלב עם האווירה החגיגית והקלילה. עדיף לבחור תפריט שמניסיון קודם מככב במרבית ימי ההולדת בשכבה ואכן נתפס כמוצלח (הרי בכל זאת מדובר בחגיגה ואפשר לחרוג מהאוכל הבריא ולתת לילדים הפתעות כמו חטיפים וממתקים) ולשלב יחד עם ה”צ’ופרים”, גם אוכל מזין יותר שיתאים כארוחת ערב כך שההורים יהיו מרוצים. תפריט הכולל פיצות, פיתות עם חומוס, נקניקיות אינו דורש מאמץ או הכנות מיוחדים ואינו ישאיר פיות קטנים רעבים.

איך לבחור הפתעות לילדים
אין כמו הפתעות חביבות לשמח לבב של ילדים שמרגישים מיוחדים ונשכרים מהאירוע. אין צורך לרכוש הפתעות יקרות ערך וצעצועים קטנים וגימיקים עושים את העבודה, כמו למשל מפריח בלונים שתמיד אוהבים ותמיד נגמר בבית, משחק הרכבה קטן וכדומה. אפשר גם לצייד בבלון עם ארטיק או עם שקית ממתקים קטנה עם כרטיס ברכה “מקווה שנהנית ביום הולדתי”. על אותו רעיון של חלוקת מגנטים לאירועים שמזכירים לאורחים באירוע כמה נהנו בו, אפשר לצלם במסיבה את הילדים לתמונה קבוצתית ולשלוח לאחריה את התמונות לכל ילד בצירוף ברכה או אמירת תודה. 

לסיכום,
כדי לארגן יום הולדת מוצלח ומהנה עבור הילד, כדאי לתכנן את הפרטים הקטנים והחשובים מראש ולא ברגע האחרון, לבחור מיקום נוח בהתאם למזג האוויר הצפוי, לשריין תאריך מראש עבור ההורים, להחליט על קונספט של תפריט שישתלב עם נושא היום הולדת, הפתעות חביבות ומשמחות שאכן תקלענה לטעמכם האישי ולטעמו של הילד והזמנת מפעיל מבעוד מועד, שכן הטובים עסוקים וחבל להתפשר על מפעיל מועדף פחות.

 

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת

כתיבת תגובה