אחרי שהזמנו מפעיל ובחרנו מקום, כיצד מחליטים מה להגיש לאכול?

הבחירה צריכה להיעשות לפי גיל הילדים ומיקום המסיבה
 
עבור ילדים בגן מרכיב הממתקים מהווה חלק חשוב מחוויית יום ההולדת, ולכן בהפסקה הילדים מצפים לממתקים. כדאי להגיש את הממתקים בכוסות או אפילו קופסאות עם מכסה (קופסאות שקופות כמו  שיש בסופר). לא כדאי להגיש להם כיבוד בצלחות, כי הוא תמיד נשפך מהצלחת וכל הממתקים נדבקים לרצפה.
היתרון של קופסאות עם מכסה, שניתן להמשיך בתוכנית ולשים את הקופסאות בצד וכל ילד ייקח את הקופסא שלו בסיום המסיבה. (לרוב ילדים צעירים לא מסוגלים לסיים את כל הכמות ומצד שני מסרבים להיפרד מהממתקים).
 
עבור ילדי בית הספר, עבורם ההפסקה לאוכל משמשת הפסקה לארוחה כלשהי, כגון נקניקיה ולחמניה, פיצה, בורקסים וכדו’… גם כאן אם רוצים להגיש ממתקים, רצוי לעשות זאת בסיום המסיבה , לפתוח שולחן עם קערות של ממתקים, כאשר כל ילד בוחר לפי טעמו לצלחת/ כוס תכולה.
 
מה עם הלכלוך?
 הורים שרוצים לחסוך לכלוך יכולים לפתור את העניין בהגשת נקניקיה ולחמניה ואז לחלק את הממתקים בסוף האירוע בשקיות יום הולדת, לאכילה במכונית ההסעה.
 אם החלטתם להגיש אוכל מסורתי בסגנון של פיתות עם חומוס או שוקולד, או נקניקיות ולחמניות
רצוי להכין מגוון של אפשרויות, למשל לא למרוח קטשופ ובכל הלחמניות, יהיו ילדים שירצו רק לחמניה בלי כלום, ילדים אחרים ירצו רק נקניקיה . ואז מתחילים שעת כושר למטבח לרצות את כל ההזמנות.
הכינו מגש עם לחמניות חתוכות, הניחו קשטופ על המגש, וקערה של נקניקיות.
ליד כל ילד תשאלו מה הוא רוצה וב-5 דקות כולם יהיו שקטים ושבעים.
 
הזמנת דוכני מזון
 בדרך כלל דוכני מזון מכילים, נקניקיות, תירס /פופקורן, סוכר על מקל וישנם הורים שמזמינים גם גלידה או קרפים.
בזמן ההפסקה לא ניתן לאכול את כל הכמות הזו, חשוב לתאם עם מפעיל הדוכנים, כי בהפסקה יוגשו רק נקניקיות, ובסוף המסיבה ייפתחו דוכנים מתוקים.
אם תאפשרו לילדים לאכול מהכל בהפסקה הם גם יהיו מפוצצים וגם ההפסקה תמשך למעלה מ-1/2 שעה וזה מיותר, כוון שהפעילות מתקצרת לטובת אוכל.
* בחישוב כמות הילדים הנמסרת למפעיל דוכני המזון חשוב לקחת בחשבון אחים קטנים, הורים שנשארים….באופן טבעי אנחנו מחשבים את כמות הילדים שיש בגן או בכיתה ושוכחים מאפשרות שיגיעו גם אחים, המצב מסתבך כאשר לא נשארות מספיק נקניקיות….ואז מתחיל הבכי.
 
הכנת שיפודי ממתקים
 ישנו טרנד חדש , בו מחלקים לילדים בסוף המסיבה שיפוד ממתקים.
זה רעיון מקסים וצבעוני, אבל חשוב לשים לב כי הממתקים שמכניסים לשיפוד הם ממתקים טעימים, רוב הילדים לא אוהבים שיפודים מבצק סוכר…כדאי להכניס לשיפודים מרשמלו, טופי, סוכריות גומי.
ניתן להכין את השיפודים יחד עם הילד החוגג, שיתוף הפעולה עוזר להפיג את ההתרגשות לקראת המסיבה. כאשר כל השיפודים מוכנים, אפשר להניח אותם בתוך כד מחרס והם הופכים לעציץ מתוק…
 
הכלל הכי חשוב, תמיד לקחת בחשבון את גיל הילדים וגודל הבטן שלהם…אין צורך לקנות את כל אגף הממתקים בסופר.
וגם אם קניתם הרבה, לא צריך לפתוח הכל מראש, אפשר לראות אם חסר ממתק מסוים ואז להוסיף תגבורת.
 
בתאבון!

 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת . 

 
 

כתיבת תגובה