כאשר יום ההולדת שלנו מתקרב, הוא מביא איתו שאלות רבות. תהיות, פנטזיות וגם חששות והיסוסים. כולנו מכירים את התחושה שאנחנו לא יודעים איזו עוגה ליום הולדת לעשות הפעם.
מה שבטוח הוא, שכהורים אנחנו רוצים לספק לילד שלנו את החוויה האולטימטיבית. להגשים לו את כל המשאלות בכדי שיגדל וידע שמשאלות אכן מתגשמות, ושמותר לחלום, לרצות ולהאמין.

אין חגיגה בלי בלי בלי עוגה

אחד הרצונות המלווים כל יום הולדת אצל הילדים מסתובב סביב העוגה. איזו עוגה הוא רוצה הפעם? עוגת פיראטים או עוגת כדורגל? עוגת נסיכות או דמויות מהסרטים של וולט-דיסני?
נראה כי בשנים האחרונות תחום אפיית ועיצוב עוגות יום ההולדת, הלך והתפתח כל כך, עד כי השמים הם באמת הגבול של היצירתיות וכל דבר שהילד יחפוץ או ידמיין בעיני רוחו, אכן יוכל להתגשם.

ישנן שלוש אפשרויות, שהן הנפוצות ביותר עבור עוגת יום הולדת שניתן להזמין:
• עוגה מצויירת
• עוגה מודפסת
• עוגה מעוצבת

עוגה מצויירת: עוגה זו היא עוגה בקומה אחת, כשהחלק העליון שלה שטוח ומהווה משטח ציור עבור אופה העוגה. האפשרויות לציור הן כמובן בלתי מוגבלות ורק הפנטזיה של הילד ומידת כשרונו של הצייר, יקבעו את מראה העוגה. כל החומרים איתם הוא מצייר הם כמובן חומרים המיועדים לאכילה.
עוגה מודפסת: עוגה זו משתמשת בטכניקה חדשה יחסית. אתם יכולים לגשת אל הקונדיטוריה או השף שאופה את העוגה ולהגיש כל תמונה העולה על דעתכם. זו יכולה להיות תמונה של ילד היום הולדת, או תמונה של הדמות האהובה עליו, תמונה משפחתית, או תמונה של הילד וחבריו. כל דבר העולה על נפשכם. התנאי הוא כמובן שהתמונה תהיה באיכות מניחה את הדעת, באמצעות פורמט של jpg רגיל, מן המחשב הביתי. מי שמכין את העוגה ידאג לשלב את התמונה בתוך מסגרת מעוצבת ואכילה כמובן, והעוגה תקבל מראה ייחודי שאין לאף אחד אחר.
עוגה מעוצבת: אלו העוגות הנפוצות ביותר הקיימות היום בשוק, ויחד עם זאת הן המרהיבות ובעלות המעוף הגדול ביותר. מאז נכנס בצק הסוכר אל חדר האפיה, הפכו עוגות מעוצבות לחלק בלתי נפרד ממראות ימי ההולדת. עוגת קומותיים ורודה בצורת טירה, כשלמעלה מתנוססת לה פיית חלומות אוחזת בשרביט קסמים ומפזרת ניצוצות של קסם.
דינוזאור המטייל לו ברחבי היער כשילד יומולדת רחוב על זנבו, ספיידרמן יושב לנוח בצידי הדרך מתחת למגדל קוביות ענק, או רכבת הנוסעת לה במרחבי השדות משאירה אחריה שובל של פרחי בר. כל אלו רק חלק פצפון ממגוון העוגות שניתן למצוא בגלריות השונות של בתי העסק המתמחים באפיית עוגות יום הולדת.

בתי העסק הם רבים ונפלאים ומציעים עוגות מצויינות וטעימות, לצד עיצובים מדליקים ומיוחדים. העיצובים הקיימים הם כמובן רק המלצה, כל אחד יכול לבוא עם הפנטזיה הפרטית ומעצב/ת העוגות יכין לו את העוגה המיוחדת לפי טעמו.
מרבית בתי האפיה הללו מתפקדים גם כסוג של מכללה, בה ניתן לקבל סדנאות ושיעורים להכנת העוגות המעוצבות או המצויירות. כמעט בכולם אפשר יהיו הלימודים בשעות אחר הצהריים. ובנוסף, ניתן יהיה לרכוש את החומרים הנדרשים לעיצוב עוגות, ללמוד טכניקות שונות ואף לצאת עם איזשהו פריט סוכרי, טעים להפליא ומעוצב, הביתה.
לשטוף את העיניים וללקק את האצבעות.

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת . 

 

כתיבת תגובה