ימי הולדת חורפיים:

הורים לילדים שנולדו בחורף מעדיפים לרוב  לדחות או אפילו לדלג על חגיגה גדולה של הילד/ה ביום הולדתו. החשש מכך שהמוזמנים עלולים לא להגיע בגלל החושך, הקור והגשם ששורר בחוץ קיים תמיד. כאן המקום שלי כמפעילה ותיקה להבהיר שימי- הולדת חורפיים יכולים להיות מקסימים ומרתקים ולא בהכרח יקרים יותר, לא חייבים לשכור אולם מיוחד לאירוע.

הנה כמה טיפים ורעיונות כיצד ניתן מה שיועילו בחימום הקור החורפי:

1.  מסיבות הפיג’מות- גם לנו כהורים זכורות כחוויה מדהימה, מגבשת. בעזרת מוזיקה, אוכל טוב, ממתקים וכמובן, פיג’מה מדליקה יוכלו הילדים להנות מחוויה מדהימה! אם נוסיף עוד סרט טוב ופופקורן (בהתאם לגיל) גם בנים וגם בנות יוכלו להנות. קיימתגם האפשרות להדליק בטלוויזיה את ערוץ הקריוקי שהמון אנשים מחוברים אליו היום. וניתן גם לשלב סדנת יצירה מתאימה כמו: הכנה ו/או קישוט (בהתאם לגיל) של כריות מאל-בד.

2.”מאסטר שף” עם אוכל חורפי ומיוחד- אם ברצוננו להישאר בתקציב נמוך יחסית נוכל להזמין אלינו הבייתה קומץ של חברים/ חברות טובים ולבשל יחד איתם מרק ירקות מזין (קילוף הירקות והחיתוך יארכו הרבה זמן, ניתן להוסיף ערך חינוכי- בריאותי עם הסברים נלווים על חשיבות אכילת הירקות….). לשידרוג האווירה ניתן להוסיף כובעי שף וסינרים וכמובן, כדי שיום ההולדת יהיה מתוק כמצופה, נוסיף בסוף הכנת כדורי שוקולד או קישוט של קאפקייקס עם סוכריות, שוקולד וממתקים צבעוניים.

3. יום הולדת “בטעם של פעם”- כל משחקי החברה הטובים שגדלנו עליהם כהורים, שאותם הצלחנו בעבר ונצליח גם כיום להפעיל בכל מרחב מוגבל העומד לרשותינו. משחקים כמו: לימבו, משחק הכיסאות (ניתן להחליף את הכיסאות בכובע שעובר מראש לראש), השחלת נר לבקבוק, הוצאת סוכריה מקערה מלאה בקמח בעזרת הפה, חידון מוזיקלי או סתם על ידע כללי, בינגו, תחרויות למיניהן והיד עוד נטויה…..

4. יום הולדת בסגנון “עמי ותמי”- קישוט נכון ומושקע יהווה כשלעצמו אטרקציה עבור הילדים ותחושה של חוויה השאולה מהאגדות. ניתן לקשט את הבית בצלופן העשויים צורת סוכריות, לתלות שרשראות ממרשמלו וממתקים- רק אלה יחממו את האוויר וישברו את הקור החורפי. עוד ניתן לשלב סדנה מתוקה של שיפודי/ עציצי ממתק ובכלל ביצירות יש שפע  של יצירות שגם בנים וגם בנות ישתוקקו ליצור (למשל להעיף עפיפונים ברוח החורפית….).

 

* לאיזה כיוון של חגיגה בו תחליטו ללכת חשוב להקפיד על  מוזיקה שמחה ועכשווית, אווירה צבעונית ומקושטת, תוכנית מוגדרת מראש (עם רעיונות נוספים כ”תוכנית מגירה”), הפרדה בין האוכל לפעילות, פרסים (יכולים להיות גם הזולים ביותר) שיתוף ומעורבות של הילד בהכנות לקראת והבלטתו במהלך המסיבה ואיך ניתן ללא טקס העוגה המסורתי- כל אלה הם הבסיס להבטחת אירוע מוצלח ומהנה 🙂

טיפ נוסף, מגילאי 4 ומעלה ניתן להסביר להורים כי לאור אילוצי מיקום לא ניתן יהיה להישאר עם הילדים וכך גם לא לצרף אחים. כך ההורים יעשו עם הילדים כבר עבודה בבית ויסבירו שזה כמו בגן, גם גם ההורים לא נישארים לכל הפעילות.

נכתב עם המון כוונה ומתוך שנים של נסיון בשמחת קטנטנים. לטיפים נוספים והתייעצויוות אני כאן למענכם, סיוני שובבני

כתיבת תגובה