תאריך יום ההולדת מתקרב ואנחנו נכנסים לפאניקה…
מצד אחד, אנחנו רוצים לערוך לאוצר שלנו חגיגה אמיתית. אנחנו גם צריכים “ליישר קו” עם ימי ההולדת האחרים שהאוצר השתתף בהם, בגן, בכיתה, בשכונה, במשפחה……
אבל, אנחנו כל כך נרתעים מהרעש, הרדידות, הצעקנות, רמות הסוכר וצבעי המאכל, כמויות האשפה, הנזרקות בלי הבחנה…
ועוד לשלם עבור כל זה כל-כך הרבה כסף?!?!?
האומנם, אין ברירה?        
אז אני אומרת שיש 
ואני אומרת את זה , קודם כל בתור אמא ( ל-3 בנות, שהגדולה כבר בת 21… והצעירה בת 7) וגם כמפעילת תיאטרון בובות,  המופיעה, כבר שנים רבות,  גם בימי הולדת. 

נתחיל דווקא בכיבוד– 
במקום החטיפים המקובלים,  אפשר לכבד בפירות חתוכים, פירות מיובשים (לא אגוזים, כמובן, לפני גיל 5. אלא, משמשים,דבלים וכד’), שאפשר להכין מהם שיפודי כיבוד צבעוניים, פופקורן ( הרע במיעוטו) וחטיפים בריאים אחרים, כמו צ’יפס תפוחי-עץ . ואם רוצים גם להשביע אפשר להכין כריכים צבעוניים ומקושטים בצורת פרצופים או פרחים , במקום הלחמנייה בנקניקיה או מגשי הפיצה המשפחתית.

אפשר להכין תרכיז מיץ בקנקנים ולמעט בשימוש בבקבוקים. ואם כבר השתמשנו במשקאות קלים בבקבוקים- אפשר להכין ארגז , לכתוב עליו ” למחזור” ולאסוף בו את כל הבקבוקים . בתנאי, כמובן, שנדאג לשים את כול הכבודה  במיכל המחזור בתום החגיגה.
 
אפשר למעט בשימוש בכלים חד פעמיים. לא צריך לחלק לכל ילד צלחת, לא צריך לחלק את העוגה בצלחת ( היא אף פעם לא נשארת שם יותר מחצי דקה! היא תמיד ממהרת להגיע לפה, לבגד או לרצפה במהירות האור!)אפשר להסתפק במפית – ולמהדרין- גם לניירות אפשר להכין ארגז ולרכז אותם שם ולקחת למחזור. או שאפשר להשתמש בכלים ובשקיות אשפה מתכלים. והם באמת מתכלים! אם אתם לא מאמינים- תשאירו אותם לבד באוטו, בשעת צהריים ותיווכחו!
 
ולגבי הפעילות– 
בתוך המגוון העצום הקיים היום להפעלות ימי הולדת יש גם סדנאות ומופעים איכותיים.
אפשר בהחלט להביא לילדים חוויה לימודים, יצירתית, מוסיקלית או תיאטרלית שלא תחייב אותנו להצטייד באטמי אוזניים ובחסם אינטליגנציה!
וכמובן, שאפשר להזמין פעילות שכותרתה “ירוקה” במופגן:
הצגת תיאטרון בובות העוסקת באיכות הסביבה, סדנת יצירה מחומרים ברי-קיימא או ממוחזרים, טיול למקומות מסתור בשכונה או בישוב או משחקים של פעם.
חלק גדול מהפעלות אלה, אינן זקוקות להגברה כלל, או הגברה שתשמש לנוחיות המשתתפים והצופים ולא להחרשתם.
ומוסיקה? אפשר לדאוג למוסיקת רקע חביבה או לסמוך על הילדים- הם יודעים לשיר שירי יומולדת גם בלי עיבוד לפופ או רוק כסחני והם גם יודעים לעשות מספיק רעש , מבלי שיצרחו להם
 ” מה?! לא שומעים! ” כדי שיצעקו חזק יותר את התשובה לאיזו שהיא שאלה…
 
אז עכשיו, צאו מהפאניקה ודמיינו לכם קבוצת ילדים תוססת על הדשא, יושבת על מחצלת, שרה שירי יומולדת, מברכת את חתן או חתנית השמחה, כמו שרק ילידם יודעים לברך  וצופה בהצגה איכותית, בעלת מסר “ירוק” ואיכותי, שיש בה גם הומור ושובבות ושתהיה מעניינת ונעימה גם עבורכם.
בסוף ההצגה יכינו הילדים עבודת יצירה פשוטה וברת-מחזור ואחר כך יאכלו אוכל בריא ויעזרו בניקיון המקום- תוך הפרדה בין זבל אורגאני לבין אשפה למחזור וילכו הביתה שמחים, מאושרם ואפילו בליהפתעה בשנקל. הם, ממילא, לא צריכים את זה.
נשאר רק לדאוג לכך, ששני מטר מהמקום שבחרתם בפארק, לא תתקיים חגיגה צעקנית ורדודה שתקלקל לכם הכול!
 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .
 

כתיבת תגובה