רעיונות וטיפים וכן טיפים בבחירת איש המקצוע לעריכת הוידאו
בכל חגיגת יום הולדת, אם זוהי יום הולדת רגילה ואם יום הולדת מיוחדת, כמו בר/בת מצווה, ישנו החלק שבו מתפנים מהאוכל/משחקים/ריקודים, ומקדישים תשומת לב לנושא האירוע – לבעל השמחה עצמו. ישנן משפחות שרק יציינו את הדבר, יגידו כמה מילים ויברכו, וישנן משפחות שיפיקו חלק תרבותי של ממש שיכלול הופעות, הצגות, מצגות וכדו’
בין אם אתם משתייכים לחלק בראשון ובין אם לחלק השני, הרי שוידאו קליפ, בו בעל השמחה נמצא במרכז, הוא מתנה מדהימה שערכה לא יסולא בפז. 
סרטים אישיים לחגיגות בר מצווה ולימי הולדת במספר עגול או אירועים משפחתיים אחרים, כבר אינם משהו יוצא דופן. כולנו מכירים את מצגת התמונות שנהוג לעשות בחגיגות מעין אלו. כמעט בכל משפחה ישנו לפחות מישהו אחד שיודע לעשות זאת בצורה מוצלחת וכמעט מקצועית. אפשרויות הצילום והעריכה הביתיות היום מפותחות ביותר, מה שמאפשר לעשות כזו מצגת לבד. וידאו קליפ מקצועי לעומת זאת, קצת יותר מורכב להכין ומצד שני, כאשר בעל השמחה יראה את עצמו מככב באחד כזה, ההתרגשות תהיה רבה ביותר. ומה גם שזו מתנה שתישאר איתו לעד, תוכל לעלות בפייסבוק וכו’…

איזה וידאו קליפ כדאי לעשות- שלבים בחשיבה:
1. בדיוק כמו בסרט של ממש, בסרט תדמית של חברה, או בקליפ אמיתי של מוזיקה, הקונספט הוא זה שיקבע, האם הקליפ אמור להיות מרגש, עוקצני, מרקיד או מצחיק. האם, על פי נטיות ליבו, יעריך בעל השמחה יותר – הומור, רגש מוחצן, קורקטיות ועניין או קצב ללא מעצורים? על פי אופיו ואופי האירוע המתוכנן, תחליטו מה יהיה סוג השיר בו תבחרו ללוות את הקליפ.
2. לאחר שהסגנון ברור לכם, בחירת השיר תהיה הקריטית ביותר. עליכם למצוא שיר שבעל השמחה מכיר היטב ואוהב והוא מעורר בו רגש חם של אהבה, זכרונות או קשר לדבר מה חשוב ביותר.
3. השלב הבא הוא ההחלטה המאוד חשובה, מי שר את השיר. האם תשתמשו בשיר הקיים או שמא תקליטו את עצמכם, חברים, או אפילו את בעל השמחה בעצמו?
4. כעת עליכם להחליט על הסיפור אותו אתם מספרים. האם זהו סיפור אמיתי הקשור לבעל יום ההולדת, או שמא סיפור מומצא. אפשר שתיקחו סיפור קיים, המתאים לשיר ותעשו ממנו פרודיה על הילד? או שלא יהיה סיפור כלל ורק יצירת אוירה?
5. בשלב זה יש להחליט האם בוידאו קליפ שלכם ישחקו החברים או בני המשפחה, תשתמשו בחומרים קיימים, סטילס או וידאו, או שבכלל תצלמו את בעל השמחה בעצמו בלי או עם שידע על המתנה..

כל השלבים הללו הינם הכרחיים בבואכם לייצר וידאו קליפ עבור בר המצווה או יום ההולדת העומד בפתח. אולם אין אתם צריכים לעשות את השלבים הללו לבד. ישנם היום אנשי מקצוע רבים וטובים שילכו איתכם יד ביד בדרך יצירת הקליפ.

בחירת איש המקצוע
:
אנשי מקצוע להם תידרשו הם צלמים, עורכים, בימאים ואנשי סאונד. תוכלו לבחור אותם כיחידים אך כדאי לדעת כי ישנם מקומות המציעים את החבילה כולה – כתיבה, בימוי צילום, הקלטה ועריכה וישנם כאלו שיספקו לכם רק חלק מהפרמטרים. בכל מקרה, איש מקצוע טוב יעזור לכם להגיע אל ההחלטות הטובות והמתאימות לכם ביותר.
• ראשית, עליכם להתחבר אל איש המקצוע ולהרגיש בנוח במחיצתו. ממש כמו בבחירת המטפל שיטפל בכם בעיסוי או בטיפול זוגי – עליכם להתחבר לאיש שיכין עבורכם את הקליפ. שכן, מדובר ביצירה וככזו יכולות להיות בה רגישויות רבות, חלומות, רצונות ואהבות ואתם רוצים כי האיש שידו תהיה בדבר יהיה ממש כלבבכם, שיבין אתכם וידבר ב”שפה שלכם”.
• שנית, בקשו לראות עבודות אחרות שעשה האיש. ביצירה כמו ביצירה, ישנם סגנונות רבים ואפשרויות אין סוף, ועליכם לבחור את האדם שסגנונו הוא המתאים לכם ביותר.
• ולבסוף כמובן שיקבע גם המחיר, טיב השרות והמכלול אותו יכול איש המקצוע להציע לכם.
לאחר שהבנתם בדיוק מה ברצונכם לעשות ומצאתם את איש המקצוע שילווה אתכם ויעזור לכם להגשים את המתנה, כל שנשאר הוא פשוט – לעשות. וזה, אל תשכחו, החלק הכייפי ביותר. אז צאו לדרך ותהנו מכל רגע. מידת ההנאה שלכם תשתקף במוצר הסופי ותורגש במסיבה עצמה.

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת . 
 

כתיבת תגובה