יום הולדת של אחד הילדים הוא בהחלט סיבה למסיבה. אפשר לנצל את הדילים לאילת ולצאת עם כל המשפחה לסוף שבוע של כיף בעיר הדרומית, ואפשר גם לתכנן מסיבה בבית.
אבל איזו מסיבה? אם פעם אפשר היה רק לערוך כמה פעילויות חברה בסלון ולקנות חטיפים במכולת, היום הילדים כבר מצפים להפעלות אטרקטיביות בהרבה. הורים משקיעים ממיטב כספם ומרצם ומזמינים הפעלות לימי הולדת באלפי שקלים. אבל גם אם אתם לא ממש מומחים, תוכלו לערוך מסיבת נושא מוצלחת שתרתק את הילדים, והכל בתקציב זעום יחסית.
הנה כמה טיפים למסיבת נושא מוצלחת במיוחד. 

מציאת הנושא ויצירת סיפור מסגרת
קודם כל צריך לברר מהם התחומים שמעניינים את הילד. אפשר לעשות מסיבת נושא כמעט על כל דבר:  מדעים, נסיכות ופיות, קסמים, גיבורי על, פירטים ועוד. ברגע שמבררים עם הילד מה בדיוק הנושא שהוא מעוניין בו, אפשר להתקדם הלאה ליצירת סיפור המסגרת.
סיפור המסגרת יכיל בתוכו את כל הפעילויות שתערכו ביום ההולדת. הנה מספר רעיונות לסיפורי מסגרת שיתאימו לנושאים שונים:
·        פירטים השתלטו על העיר בה אתם גרים. באי המסיבה הם פירטים טובים. חלקו לילדים מפות אוצר ומשימות בכניסה. בעזרת מפות אלו, יתקדמו הילדים בין המשימות השונות במסיבה עד לנצחון על הפירטים הרעים.
·        יער הפיות נמצא בסכנה. טרולים אכזריים עומדים לכבוש אותו ולגרש ממנו את הפיות לנצח. רק מציאת חמש אבני קסם תוכל להציל את היער מאימת הטרולים. את אבני הקסם תחביאו במקומות שונים, אותם יצטרכו למצוא הילדים בעזרת רמזים ולאחר שיעמדו במשימות שונות. סיפור מסגרת כזה מתאים מאוד לפעילות בחוץ.
·         המלך ארתור החליט לברר פעם אחת ולתמיד מי חזק ואמיץ יותר: האבירים או האבירות? המלך הזמין את כל באי יום ההולדת לטורניר תחרויות שבו תתברר התשובה לשאלה הבוערת הזאת. נרמוז לכם שכדאי לסיים את הטורניר בתוצאת תקו.
 
שילוב בין הפעלות של פעם ומסיבות נושא
אחרי שבחרתם נושא וסיפור מסגרת, אפשר לתכנן רשימה של הפעלות פשוטות שישתלבו איתם. הפעלות כגון נר בבקבוק, פיצוץ בלונים, משחק השקט, אחת, שתיים, שלוש, דג מלוח, מירוץ שקים ועוד, יהפכו להיות משימות בתוך סיפור המסגרת. הנה דוגמאות לפי סיפורי המסגרת שבחנו קודם:
·        הפירטים הרעים הקימו מחסום איום ונורא ואין באפשרות הפירטים הטובים להתקדם במשימותיהם. רק אם שלושה מתנדבים מקהל ילדי יום ההולדת יצליחו להשחיל נר שיקשרו למתניהם לבקבוק יוסר המחסום.
·        בלונים ובתוכם פתקים קטנים שמכילים רמזים לגבי מיקומם של אבני הקסם חוסמים את דרכם של פיות יום ההולדת. רק משחק של ‘חיבוק בלון’ שבו יפוצצו זוגות ילדים את הבלונים, ישחרר את פתקי הרמז ויאפשר את מציאת האבן.
·        טורניר תחרויות האבירים נגד האבירות של המלך ארתור יכול להכיל בתוכו כמעט כל משחק יום הולדת שתעלו בדעתכם. משחקים מוצלחים במיוחד יהיו: תחרות קפיצת שקים, משיכת חבל, משחקי קליעה וכדור ועוד.
 
סיכום
תהיו מופתעים לגלות שסיפור המסגרת יתרום להנאה ויעלה את מידת המעורבות וההתלהבות של הילדים. כל גננת, מורה או בוגר לימודי חינוך מיוחד יכולים להעיד עד כמה משחקי תפקידים, תחפושות וסיפורים הם כיף, הנאה וגם לימוד עבור ילדים. בהצלחה. 
 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .

כתיבת תגובה