כיום מאוד נפוץ להזמין הפעלה מקצועית לילדים ביום הולדת, כזו שתהווה תוכנית אומנותית ותעסיק ותרתק אותם לאורך מרבית היום הולדת. אחת האפשרויות המעניינות במיוחד היא לבחור קוסם ליום הולדת, כזה שישאיר את הילדים עם פה פעור עם עניים נדהמות ולא מאמינים שהדברים מול עיניהם אכן קורים במציאות. תעלומה מפוצחת או לא. 
אז כדי שהקוסם אכן יהיה מוצלח ויתאים לאופי המסיבה ולקהל היעד, ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבחירת הקוסם ליום הולדת:

המלצות
באותו אופן שמומלץ לבקש המלצות לגבי כל סוג של מפעיל ליום הולדת, גם במקרה של השכרת קוסם מומלץ לבדוק עם חברים או הורים מהגן או מבית הספר לגבי קוסם מומלץ שמכירים באופן אישי או בצורה עקיפה וממליצים על שירותיו. בכל מקרה, כדאי לבחור קוסם מוכר בתחומו, כזה שמגיע עם ניסיון עשיר בתחום ולא חובבן. 
בחירת קוסם בהתאם לקהל היעד
כשאתם בוחרים קוסם ליום הולדת לילדים, יש לקחת בחשבון את גילאי הילדים כפרמטר בבחירה. ילדים בגילאים צעירים יושפעו במידה רבה מהפעלתו של קוסם שמאופיינת בפער מצומצם בין מציאות לדמיון, כך שיהיו בטוחים שהקסמים הינם מציאות ולא אשליה. לגבי ילדים בוגרים יותר, הם כבר מבינים שקסם הוא קסם ויותר מאותגרים וסקרנים לגבי אופן ביצוע הקסם. תוכלו לבדוק מול הקוסם לאילו גילאים המופע שלו מיועד ובאילו תכנים הוא משתמש בהופעתו. אם מדובר ביום הולדת של ילד בן 3 זה לא מקובל להזמין קוסם שיבצע בהופעתו פעלולים בהם הוא קושר או פוגע באופן דמיוני באדם אחר, שכן ילדים בגיל זה מתקשים להבין שמדובר בתעתועי עיניים והדבר יכול להפחיד אותם. לעומת זאת, ביום הולדת של בן 9 אין טעם לכלול בהופעה טריקים פשוטים אלא לשלב פעלולים ייחודים וטריקים פחות קונבנציונאליים. 

קוסם שהוא גם מפעיל
בעת הבחירה של הקוסם, בדקו האם מדובר בקוסם שמציג את הקסמים שלו כאילו משלט רחוק ואז הכוונה היא שהילדים רק ייצפו בקסמים שלו או שאתם רוצים שתהיה הפעלה ביום הולדת שתכלול גם קסמים ובמקרה זה הקוסם נדרש להיות גם מפעיל. חשוב שיהיה תיאום ציפיות מוקדם כדי למנוע אכזבה ביום האירוע. 

קוסם נגיש
מומלץ לבחור קוסם מאזור שאינו מרוחק מכם, במטרה לחסוך לו את הוצאות הנסיעות (שסביר להניח שיתווספו לחשבון שלכם) ולמזער סיכונים שהוא יאחר בגלל פקקים בכביש. 

תיאום ציפיות
חשוב לבצע תיאום ציפיות מול הקוסם המיועד ולקבל פירוט לגבי ההופעה שלו, מה היא כוללת והאם הוא נוהג לחלק פרסים לילדים במהלכה או בסוף ואילו כדי שלא תופתעו במסיבה עצמה. האפשרות המועדפת היא שאתם תבחרו את הפרסים בהתאם להיכרות שלכם עם הילדים המשתתפים במסיבה. אולי תעדיפו לחלק פרסים מסוג מסוים כמו למשל מפריחי בלונים או מדבקות קעקועים לבחירתכם (מדובר כמובן בקעקועים זמניים לילדים ולא קעקועים אמיתיים להם אחראי איש מקצוע שסיים קורס קעקועים מקצועי). חשוב גם לוודא שהקוסם מעודכן וזוכר את התאריך שתיאמתם והשעה המיועדת. בכל מקרה, עדיף שיהיו לכם יותר מפרט התקשרות אחד במקרה ואינו זמין בפלאפון אחד. 

דגשים שיש לשים לב אליהם
במידה ומתאפשר לכם לצפות באחת מהופעותיו של הקוסם, הרי זה מבורך, שכן, באופן זה תוכלו להיות שלמים עם בחירתכם ולא לקנות חתול בשק. במידה והדבר אינו אפשרי, בקשו לראות הופעה מוקלטת ביום הולדת בעבר. בהזדמנות זו שימו לב האם הוא מצליח להתחבר לקהל שלו, נסו לקלוט מה הקהל אוהב יותר ומה פחות כדי שתוכלו לוותר בהופעה שלכם על החלקים הפחות מועדפים. האם הקוסם מגוון בקסמיו או שהופעתו חוזרת על עצמה, האם הוא מסביר פנים ומשדר חמימות. בעצם, כל הפרמטרים שחשוב לכם שיתקיימו בהופעה שלכם. 

עלויות ההופעה
עשו השוואת מחירים כדי לעמוד על טווח המחירים הכרוכים בהשכרת שירותיו של קוסם. במידה והקוסם שבחרתם הינו זול מהרגיל, בדקו מולו מה הסיבה לכך אולי הוא לא מכליל במחיר תוספות חיוניות להופעה או שמדובר בקוסם חובבן ולא מקצועי. בכל מקרה, המשפט “מה שעולה בזול בסוף יעלה לכם ביוקר”, רלוונטי גם במקרה הזה. קחו בחשבון שתפאורה מושקעת במיוחד, תוספת אדם שעוזר לקוסם בהופעתו, קוסם מפורסם עם מוניטין- כל אילו עשויים ליקר את ההופעה, אך יחד עם זאת, מגדילים את הסיכויים שתקבלו הופעה מושקעת ומקצועית. בכל מקרה אתם משקיעים סכום לא מבוטל לטובת ההופעה וזה יום הולדת של פעם בשנה, כך שאולי מוטב להשקיע מעט יותר כדי שכולם ייצאו שבעי רצון מההופעה. 
 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת . 
 

כתיבת תגובה