גיל בת מצווה הוא תחנת מעבר בין ילדות להתבגרות והוא מתקיים כשנערה מגיעה לגיל 12, במילים אחרות בת מצווה זהו טקס התבגרות. בגיל זה הנערה “מצטרפת” לעולם המבוגרים . לפי היהדות הנערה הופכת להיות אחראית למעשיה ונותנת דין וחשבון למעשיה. 
חשוב לבנות לציין את היום המיוחד הזה עם כל החברים והחברות וכמובן להיות מוקפת במשפחתה הקרובה. החגיגה היא לא רק לנערה עצמה אלא לכל הסובבים אותה ושמחים בשמחתה על שהגיעה לגיל המצוות.
יש הבדלים ניכרים לעין בין חגיגות הבר מצווה לבין חגיגות הבת מצווה. ההבדלים העיקריים הם שמרבית הבנות מהמגזר הלא דתי לא עולות לתורה בבית הכנסת ואינן מניחות תפילין והטקס עצמו הוא רק אירוע חברתי משמח המסמל את בשלותה לבגרות וכלל אינו טקס דתי. 
מרכז האירוע כמובן זו דרשת בת המצווה. יש נערות שיסתפקו בדרשה שכתבו עבורה הוריה, יש נערות שמסוגלות לכתוב דרשה מרגשת בכוחות עצמה. בעולם המודרני של היום מה שמאוד ב”אופנה” זה להקליט דרשה בצורת שיר באולפן מקצועי. הטרנד החדש היא דרשה בסגנון ראפ. כמובן זה דורש המון תעוזה מצד הנערה לבצע את השיר בהופעה חיה ובפני קהל רב 
בשביל כל נערה זהו ערב קסום והיא מרגישה בו מרכז העניינים, נסיכה אמיתית. והאמת כל זה מוצדק ויש מקום להקצין את הנקודה הזו. הנערה חייבת להיות בטוחה בעצמה ביום הזה, להשקיע בהופעה שתגרום לה לביטחון רב שהיא כה זקוקה לו ביום מיוחד זה. ואנחנו ההורים חייבים לדאוג שכל זה יקרה על מנת שערב המצווה יהיה מרגש והנערה תרגיש את המעבר לנערה בוגרת ואחראית.

 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת .  
 
 
 
.
 

כתיבת תגובה