הנה חלפו להן שתים עשרה שנים ובלי שהרגשתם התינוקת שלכם, הבת הקטנה והיפהפיה שלכם, הופכת לנערה אל מול עינכם המשתאות. והינה היא חוגגת בת מצווה, שכידוע יש רק פעם אחת בחיים. ומלבד רצונה של הילדה המתבגרת לקבל את האירוע הכי מיוחד, הכי גדול, הכי מדהים, הכי שאפשר, מתגנב לו גם הרצון שלכם לחגוג לה כזה מן ארוע. הכי מיוחד, הכי מדהים, הכי שלה…אז מה עושים? איך חוגגים כזו מן בת מצווה?
השוק מוצף היום באפשרויות והצעות רבות ומגוונות מאוד. הגימיקים רבים, הרעיונות מתחילים בבית ומסתיימים בהונולולו והמחירים בהתאם. החלטנו לעשות קצת סדר ולראות מה אפשר לעשות.
הגורמים שנצטרך לקחת בחשבון:
• המיקום
• כמות המוזמנים
• האטרקציה
• האוכל
• המחיר

הפקה עצמאית
הפקה בכוחות עצמכם אינה הכרח הכי קלה ופשוטה, לפעמים חסכוני יותר ויכול בהחלט להישאר בגבולות האפשרויות הכלכליות הסבירות. זאת בתנאי שתערכו חישובים מדוקדקים לכל אורך הדרך… אם בורכתם בבית עם חצר, אז נראה כי בעיית המיקום נפתרה. לאוהבי הטבע, אפשר למצוא מקומות בטבע, פארקים או ים, לפי אופייכם ונטיית ליבכם. במקרה כזה צריך לוודא כי יש חיבורים לחשמל או אפשרות לארגן גנרטור (שתמיד מביא איתו קצת רעש..)
אפשרות אחרת היא ללכת על גני אירועים , אולמות או מועדונים, שרבים מהם מציעים היום שרותי מסיבות לחגיגת בת מצווה.

אטרקציות לבת מצווה
אטרקציות הבאות באופן פרטני וניתן לצרפן לכל מקום אותו תבחרו יש למכביר ומסוגים שונים. 
• ניתן להביא מאפרות שעורכות תכנית איפורים וטיפוח היופי – תכניות הכוללות: איפור מקצועי, עיצוב שיער, לק ומניקור, הוספת אקססוריז ובסוף גם תצוגת אופנה עם צלם אופנה.

• ניתן להביא אמנים מתיאטרון סיפור, המציעים פעילות של “תיאטרון סיפור” – סיפור המסופר ע”י שחקן או מספר סיפורים מקצועי, לעיתים בליווי מוסיקה וכלי נגינה. כל אמן יוצר מפגש ייחודי עם קהל הנערות בסגנון שונה ובעזרת סיפורים שונים ומצליח לגעת בנקודות, המעסיקות אותן ביותר בימים אלו של ראשית ההתבגרות.

• בטעם של פעם – ניתן לשכור מתיאטרון תלבושות מן העבר הרחוק: כובעים עם רשת, שמלות ערב מפוארות, מגבעות ומיקרונים, שמשיות ועוד וכל המעוניין מתחפש במהלך האירוע ומצטלם בסגנון של פעם.

• חוויה ייחודית למעט משתתפים – אם תוכלו למתן את כמות האורחים ולהזמין מעט חברות קרובות במיוחד, לפי התקציב המצוי בידכם, תוכלו לקחת את כל החבורה לסופ”ש באילת. ישנן תקופות בשנה בהן ניתן למצוא דילים לאילת במחירים מפתיעים, עם חבילת נופש שלמה, ולהשיג על ידי כך חוויה אינטימית, עליזה ומגבשת בין בתכם לחברותיה.

 מיקום חוץ 

אם לא בכוחות עצמכם, תוכלו לתור את השוק ולמצוא מגוון עשיר של אטרקציות מגניבות לחלוטין להציע. מיוחדות, גדולות ומרגשות כמו בחלומות.
• בצניעות ואהבת הארץ ניתן לקחת את כולם לחגיגה בפארק אוטופיה, שם ניתן לקבל סיור מודרך ביער גשם בין מפלים וגשרים באוירה טרופית קסומה. סיור כזה יכלול ביקור בכלוב ציפורי ענק, אלפי סחלבים וצמחים טורפים ויחס מיוחד שיינתן מהמקום עבור הארוע. זה יכלול כמובן ארוחה ומתנות.

• מסעות בזמן – ‘מסע בעקבות ציר הזמן’ – זהו מסע לאורך ההיסטוריה של ארץ ישראל. המסע מתחיל בארוחת ערב חגיגית בה מתקבל כתב חידה ראשון, כל אחד בתורו מוביל בעזרת כתב החידה לנקודה הבאה במסע. המסלול יכול להשתנות ומותאם באופן אישי לכל משפחה. התוכנית הבסיסית כוללת את האתרים: נחל מערות, מערות האדם הקדמון, טירה בכרם, שפלת יהודה, חורבת מדרס, מערות לוזית (כאן ניתן לשלב סנפלינג), תל עזקה, ים המלח, מצדה בזריחה, ירושלים- משכנות שאננים, גן סאקר, הכנסת, וכמובן הכותל. המסע המתואר הוא בן שלושה ימים וכולל שינה וארוחות, ניתן, כאמור, לעשות מסע קצר יותר בן יום וכן להוסיף/להפחית אתרים לפי התאמה אישית. השינה יכולה להיות במאהל שטח גדול או במלון מפואר, האוכל יכול להיות ‘אוכל שדה’ או קטרינג מושקע, הכל לפי נטיית לבכם והתקציב שלכם.

• ‘מסע שורשים’ – נוסע בעקבות סיפורי המשפחה הכוללים סבים, דודים, הורים וכו’. כל אתר מציין נקודה חשובה וסיפור משפחתי אישי. סיפור השורשים מגבש ומיוחד, ובמהלך כל המסע מקבל/ת החוגג/ת פיסות פאזל מתמונה משפחתית/אישית עד שלבסוף מתקבלת תמונה אחת גדולה בגודל 50X50. בסיום כל מסע מתקיים טקס, בו נערך ‘מעגל ברכות’ בין המשתתפים וחוגג/ת הבר/ת מצווה.

• ‘מסע נשים’ מזמין את בנות הבת מצווה למסע עם הנשים החשובות בחייהן, יחדיו הן חושפות את סיפורן של עשר נשים תנכיות, אמהות ונביאות. במהלך המסע, פותרים, בת המצווה ואורחיה, כתבי חידה המובילים אותם מברכה לברכה ומאתר לאתר. עם כל ברכה מסופר גם סיפורה של האישה המברכת. זהו מסע מרגש, המכניס את בת המצווה אל חיק מעגל הנשים היהודיות.

 

כתיבת תגובה