כיום מקובל ונפוץ כשמארגנים ימי הולדת לילדים במשחקיה, במועדון, בחצר, בבית, או בכל מקום אחר , לשכור את שירותיו של מפעיל ימי הולדת מקצועי, שיעביר הפעלה מהנה וחווייתית, בה ייקחו הילדים חלק פעיל ואינטראקטיבי, ושתייחד את האירוע לעומת אירועים אחרים. גם באירועים רבים המתקיימים בגני אירועים, או באולם אירועים, כאשר צפויה בין האורחים נוכחות סבירה של ילדים, ההורים מזמינים מפעיל שינעים את זמנם של הילדים בחבורה ויעסיק אותם לאורך האירוע. 
אז מה צריך לדעת על הפעלות לילדים כשמארגנים יום הולדת?

מי אחראי על ההפעלה?
במרבית ימי ההולדת הנערכים לילדים, מי שמעביר את ההפעלה הוא אמן בתחומו, המציע הפעלה העושה שימוש באביזרים מתאימים (בהתאם למהות ההפעלה ולגיל הילדים). לילדים קטנים מומלץ להזמין בלונאי שילמד את הילדים כיצד להכין צורות מיוחדות מבלונים, קוסם שיפתיע את הילדים בקסמיו המיוחדים או אולי דווקא מאפרת מקצועית שתהפוך את פני הילדים וחלקים מגופן לצבעוניים ומאוירים. בימי הולדת של ילדים גדולים יותר מומלץ להזמין מפעיל המעביר הפעלה אתגרית ותחרותית הנושאת פרסים.

איך בוחרים הפעלה לילדים?
בחירת הפעלה ליום ההולדת תעשה בהתאם לגיל הילדים, כך שתדבר בשפה שלהם ותתאים לשלב ההתפתחותי שלהם. אין טעם לבחור בהפעלה מתוחכמת מידי או הדורשת יכולת ריכוז גבוהה ביום הולדת בה הילדים הינם קטנים מידי ומאבדים ריכוז מהר מאוד. הבחירה תהיה גם בהתאם לנושא המסיבה, כאשר במידה ואתם מתכננים יום הולדת בנושא בלונים, תוכלו להזמין בלונאי מקצועי (אמן בלונים), שיילמד את הילדים כיצד להכין צורות מבלונים, או ביום הולדת בנושא קסמים הבחירה הטבעית תהיה בקוסם שיפעיל את הילדים. בכל מקרה, חשוב שההפעלה תתחשב גם בלוקיישן של המסיבה. קחו בחשבון למשל שבלונאי לא יסכים להגיע למסיבת יום הולדת המתקיימת בחוץ על הדשא בגלל רגישות תנאי השטח שיפוצצו את הבלונים בקלות.

מה צריך לקחת בחשבון?
עלות מפעיל מקצועי יכולה להיות גבוהה יחסית (בממוצע בין 700-1200 ? להפעלה), במיוחד כאשר מדובר במפעיל מנוסה (באירועים מהסוג ובהיקף דומה), מוכר בתחומו, בעל שם ומוניטין. עם זאת, אין הדבר בהכרח מעיד על איכותו או על התאמתו לאירוע שלכם, שתעלה ברמתו ממפעיל פחות מנוסה ופחות מוכר. לגבי שני המקרים, יש לוודא שעלות הזמנת המפעיל עומדת בתקציב שהגדרתם ובכל מקרה, כדאי להזמין מפעיל מבעוד מועד (הטובים תפוסים) ושאתם מכירים ונכחתם באירוע שהשתתף בו או קיבלתם עליו המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם. במקרה השני, מכיוון שלא הזדמן לכם להתרשם מביצועיו בזמן אמת, כדאי לבקש לראות סרטון המתעד את אחת מעבודתו או אפילו להגיע למספר דקות לאחד מהאירועים בהם משתתף ולבחון את יכולתו להעביר את ההפעלה בצורה מהנה וחווייתית (לרבות מידת הכימיה בינו ובין הילדים, הסבלנות מצידו כלפי הילדים, התאמת תוכן ההפעלה לגילאי הילדים וכדומה). 

על מה שמים לב?
מומלץ לערוך השוואת מחירים בין הפעלות שונות לימי הולדת. במידה ומפעיל שאתם מתקדמים מולו מציע מחיר נמוך משמעותית מיתר ההפעלות באותו התחום, כדאי לבדוק מולו מה הסיבה לכך. יתכן שתגלו שההפעלה שלו אינו כוללת משהו חשוב מבחינתכם. קחו בחשבון שלפעמים חיסכון בעלויות יכול להביא אתכם לשלם ביוקר ביום האירוע אם תגלו שההפעלה שבחרתם היא חובבנית או שאינה בדיוק כפי שציפיתם. בכל מקרה, בבחירת ההפעלה ליום הולדת התחשבו בתקציב שלכם, בהתאם לכך חשוב לערוך השוואת מחירים בין הפעלות לימי הולדת. בעת בחירת הפעלה המתאימה חשוב שתבדקו מה כוללת התוכנית האומנותית ולעשות תיאום ציפיות מלא מול המפעיל מה עושים, מתי ותוכנית למקרים שיתכנו בזמן אמת כמו חוסר ריכוז ומשמעת של הילדים בשלב שהוא באירוע ועוד. 

לסיכום
בבחירת ההפעלה המתאימה ביותר למסיבת יום ההולדת, חשוב להתארגן מראש כדי להבטיח את פניות המפעיל, לסגור את הפרטים הקטנים כדי שתהיו מסונכרנים ומתואמים ולהשתדל לא לקנות חתול בשק אלא לשכור את שירותיו של מפעיל שהתרשמתם בדרך שהיא מאיכות הופעתו והתאמתה לקהל היעד במסיבה.
מזל טוב!

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .

כתיבת תגובה