כמעט לפני שנות דור, כשהיו חוגגים ימי הולדת למי שהם היום בעצמם הורים, המשימה הייתה ברורה, מוגדרת ופשוטה. צריך שיהיו חטיפים מפוזרים בצלחות פלסטיק, מיץ ממותק בכוסות חד פעמיות, משחק “חבילה הגיעה” עשוי מנייר עיתון, ורגע לפני שכל ילד הולך הוא צריך לקבל “שקית הפתעות” קשורה בסרט. ההורים היו מנהלי האירוע, ואלה מביניהם שרצו להשקיע במיוחד היו מגישים גם חצאי פיתות עם חומוס ומלפפון חמוץ. טעם של ילדות.

 אם תציעו לילדי שנות האלפיים מתווה שכזה לחגיגת יום ההולדת הקרובה שלהם, הם לא ממש יבינו מה אתם רוצים מהם. בשבילם, חגיגת יום הולדת שאין בה הופעה של מקצוען, הפעלות ייחודיות או גימיק שעליו ידברו בכיתה גם חודשים אחר כך, אינה חגיגת יום הולדת אמיתית. וההורים? כמובן, עושים את הטוב ביותר עבור הילדים, ומשתפים פעולה. כדי שגם על יום ההולדת של הילדים שלכם ימשיכו לדבר בכיתה, הנה כמה רעיונות להפעלות קצת פחות נדושות:
 
· מסע מסביב לעולם – עוד לפני הסאמר סקול של חופשת הקיץ, אפשר לתת לילדים לטעום קצת טעם של חו”ל. את מתחם יום ההולדת אפשר לחלק לכמה תחנות, שכל אחת מהן תוקדש למדינה אחרת. הילדים יכולים ללמוד איך כותבים את השם שלהם בשפה זרה (יתרון גדול להורים שלקחו קורסים בחוג למזרח אסיה ויוכלו להראות איך לכתוב גם בסינית או ביפנית), לטעום מאכלים מכל אזור (רמז: פסטה בולונז תמיד עובדת), וללמוד שיר ילדים מהמדינה הנבחרת (רמז: את השירים של “קטנטנות” כל הילדים כבר מכירים).
· פינת ליטוף מסוג אחר – אין ילד שלא אוהב ללטף חיות, אלא שבדרך כלל החיות שאפשר להביא לימי הולדת מתמצות בזיקיות, תוכים ואוגרים. אם אתם רוצים להעניק לחברים של ילדיכם חוויה מיוחדת יותר, קחו אותם (בליווי כמה הורים כמובן) לפינת חי אמיתית שבה יוכלו לראות מקרוב וללטף גם ארנבים, כבשים או צ’ינצ’ילות. הורים שרוצים אפילו להשקיע יותר יכולים לתאם מראש יום התנדבות ב”צער בעלי חיים” שבו הילדים לא רק ילטפו את החיות אלא גם יעזרו להאכיל אותן, ואולי אפילו יצאו בסוף היום עם חתול או כלב הביתה.
· מעשה בהמון בלונים – עד גיל מסוים ילדים אפילו עוד לא יודעים לנפח בלון בכוחות עצמם. בעלות לא גדולה במיוחד תוכלו להביא למסיבת יום ההולדת שלכם איש מקצוע שילמד אותם לא רק לנפח בלונים, אלא גם ליצור מהם חיות וצורות אחרות, כמו ליצנים מקצועיים. טוב, כמעט כמו ליצנים מקצועיים. רוב הסיכויים שבמהלך הסדנה חלק גדול מהבלונים לא ייראו כמו החיה שהילדים התכוונו לפסל, או סתם יתפוצצו. אם תדאגו להכין מראש מלאי גדול של בלונים מוכנים בצורות, לילדים אפילו לא תהיה הזדמנות לשים לב שמשהו השתבש.
· הסבון צחק מאוד – בשקיות ההפתעה של ילדותינו אחד הגימיקים שהצליחו בכל פעם היה מיכל בועות סבון קטן. תמיד אפשר היה לדעת איפה חגגו יום הולדת לפי שובל בועות הסבון שהוביל מהבית אל הרחוב. במסיבה שלכם תוכלו להפוך את בועות הסבון למוטיב המרכזי עם מתקנים שמפריחים בועות בשלל צורות וגדלים, ואפילו מתקן שמאפשר לילדים להכניס את עצמם לתוך בועת סבון ענקית.והיתרון הגדול ביותר – בסוף יום ההולדת, כשהילדים ילכו, הבית יריח נפלא, והרצפה כבר תהיה מוכנה לספונג’ה של אחרי.

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים הפעלות לימי הולדת  .

כתיבת תגובה