כיום נדמה שההורים מתחרים זה בזה יותר מתמיד לגבי מידת המקוריות של מסיבות יום ההולדת של ילדיהם. החל מהצגות ילדים שבהן מככבים חתן או כלת יום ההולדת וכלה במשחקיות מתנפחים שלמות. כיום ממש אין גבול למה שההורים מוכנים לעשות על מנת לגרום לילד לקצת נחת. ג’אגלינג במסיבת יום הולדת יכול להיות רעיון מקורי ולרוב גם לא יקר במיוחד. היתרון הגדול של ג’אגלינג במסיבת יום הולדת הוא שבקלות מרובה ניתן לשתף את כל הילדים ביצירת וביצוע הלהטוטים. כידוע, ככל שהילדים מעורבים בצורה פעילה יותר ביום ההולדת כך הם נהנים יותר וגם קל יותר לשלוט במתרחש במסיבה. במאמר זה נסקור את האפשרות של עריכת ג’אגלינג במסיבת יום הולדת ונעלה מספר רעיונות לפעילויות שונות שיוכל לבצע המפעיל יחד עם הילדים.

קצת על ג’אגלינג
למי שלא מכיר, ג’אגלינג, או להטוטנות, היא האומנות של הטלת מספר חפצים באוויר בעת ובעונה אחת. מדובר באחת מאומנויות הקרקס הוותיקות והנפוצות ביותר. בדרך כלל נהוג להשליך באוויר כדורים, לפידים, טבעות, מקלות, חרבות וחפצים שונים ומשונים אחרים. כמובן שעל מנת לערוך מסיבת יום הולדת שתשלב ג’אגלינג יש להזמין מפעיל מקצועי. מפעיל שכזה יוכל לשלב את הדגמת הכישורים המקצועיים שלו יחד עם משחקים ופעילויות לילדים שישלבו בתוכם את אומנות הג’אגלינג.

פעילויות ג’אגלינג למסיבות יום הולדת 
צריך לזכור כי חוש הדמיון אצל ילדים הופך גם את ההתנסויות הבסיסיות ביותר בלהטוטנות למרגשות. ילד שיצליח להקפיץ באוויר שלושה כדורים יהיה מאושר ממש כמו מבוגר שקיבל אופניים חשמליות או שזכה בחופשה במלונות באילת הכל כלול. לכן כדאי לדבר עם המפעיל מראש ולוודא כי הוא יוכל לשתף את הילדים בצורה מבוקרת בפעלולים ואפילו ללמד אותם איך לעשות קצת ג’אגלינג.

אפשר לפתוח בתחרות ג’אגלינג שבה ינסה כל ילד בתורו להקפיץ כדורים או לבצע תרגילי להטוטנות אחרים לפי הנחיות המפעיל. תוך דקות ספורות יתמלא החדר בו תיערך המסיבה בקולות התלהבות וצחוק. כדאי לתת פרסים גם למבצעים הטובים ביותר וגם למשעשעים ביותר, במכוון או שלא במכוון, על מנת לשמור על האווירה הטובה.

יצירת קרקס מאולתר במהלך מסיבת יום ההולדת
אומנות הג’אגלינג ידועה כמובן בעיקר כאומנות קרקס ולכן אפשר להפוך את המסיבה כולה למסיבת קרקס. עם תחילת המסיבה יכריז המפעיל כי הוא זקוק לגייס עובדים עבור הקרקס שלו. מאלף אריות, איש גומי, מוקיונים וליצנים, אלה הם רק חלק מהתפקידים שאפשר למצוא לבאי המסיבה. את מופע הג’אגלינג אפשר לשלב עם המצאת הקרקס הדמיוני כאשר הילדים המאושרים מאופרים ומחופשים אחד אחרי השני על מנת להצטרף לקרקס. כמובן שחתן או כלת יום ההולדת ישמשו כעוזר האישי של המפעיל ויסייעו לו בכל תעלולי הג’אגלינג שלו.
על מנת ליצור אפקט קומי, אפשר לגייס לקרקס גם את ההורים, הסבים והסבתות ושאר קרובי המשפחה. הילדים יתמוגגו לראות את הסבים מנסים ללא הצלחה לבצע תעלולי ג’אגלינג או את הסבתות מאופרות כליצן.
לסיכום ג’אגלינג ביום הולדת, תוך כדי שיתוף פעיל של הילדים ובחירת מפעיל מקצועי וראוי, יכול להיות פתרון מקורי ומהנה שיעניק לילדיכם חוויה בלתי נשכחת. 

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת .

כתיבת תגובה