כולנו מכירים את השיר המפורסם: “יום הולדת יש רק פעם בשנה, רק פעם בשנה, רק פעם…”
אולם המציאות מראה כי את יום ההולדת של הילד/ה שלכם (ואולי גם את שלכם ההורים?) תחגגו כנראה מספר פעמים. נספר לכם כיצד חגגנו בשנה שעברה יום הולדת 5 של בננו הבכור…

פעם ראשונה – בבית
היום יום שלישי אחה”צ – אמצע השבוע וכולם עובדים ולמרות שהיום יום ההולדת (לפי התאריך) המסיבה בגן/עם המשפחה/החברים לא מתרחשת היום אבל הילד מצפה ואנחנו האמת גם מתרגשים ולכן אפינו לכבודו עוגת שוקולד, הזמנו את הבן דוד האהוב (יחד עם הדודה כמובן), ניפחנו כמה בלונים והרמנו חגיגה צנועה מספר אחת.
אפרופו תאריך, רק פעם ב 19 שנה (בידקו) התאריך העברי והלועזי חופפים ולכן יש לנו בכל מקרה שני תאריכים של יום הולדת – איזה כיף ! כל אחד בוחר באיזה תאריך לחגוג ואנחנו אומרים שהכי טוב לחגוג בשניהם…

פעם שנייה – בגן
ביום המיועד הבאנו שוב עוגה (ואפשר גם עוגות יום הולדת מעוצבות), פוסטר עם תמונות שונות ומיוחדות של התכשיט – תמונות ראשונות כתינוק, עם סבא וסבתא, בטיולים וכו’… כיבוד למכביר וכל ילדי הגן חגגו ביחד את יום ההולדת. יש גנים בהם נהוג כי ההורים אינם נוכחים בחגיגה זו ויש שההורים עושים איזושהי הפעלה – כל גן וההרגלים שלו. אצלנו הוחלט על השתתפות ההורים כולל הפעלה ואנחנו החלטנו ללכת על עבודת יצירה: גברת ואדון ועל כך במאמר נפרד.

פעם שלישית – חגיגה גדולה עם משפחה וחברים
לכבוד יום ההולדת החמישי של המקסים שלנו החלטנו לראשונה לערוך חגיגה גדולה ולאחר צמצום של כמות המוזמנים הגענו ל 80 איש ! מצאנו מקום מוצל בפארק (סוף חודש יוני), עמלנו וטרחנו על כיבוד מושקע (ואפשר להזמין עוגות/קייטרינג או דוכני מזון במקום) ובשבת שמשית אחר הצהריים הגיעה כל המשפחה והרבה חברים לחגיגה גדולה ושמחה.
היות ומדובר בהרבה ילדים כדאי להכין מראש תכנית הפעלה – אנחנו דאגנו לפעילויות הבאות:
אפיית פיתות בטאבון (עם ממרח השחר העולה), ההצגה חנהל’ה ושמלת השבת בכיכובו של הילד כולל תפאורה שהכנו בבית, תחנת איפור פנים שהפעילו בני הדודים וחברה שקיפלה לילדים בלוני צורות מרשימים.
זוהי חגיגה כיפית אך גם טירחה רבה ועל מנת להקל עליכם תוכלו להיעזר בליצן, קוסם, או מפעיל כלשהו שיעשה את כל ההפעלה או לחילופין להזמין מתקנים מתנפחים, קייטרינג או הפעלות מיוחדות כלשהן.

קחו אוויר, זה עוד לא נגמר !

פעם רביעית – חגיגת אחר הצהריים לילדי הגן
אצלנו בגן גם מקובל לקיים יום הולדת עם מפעיל לכל הילדים בבית. על מנת להקל ולחסוך בהוצאות התארגנו ליום הולדת משותף של הבן ושני חברים טובים והזמנו ליצנית לאירוע. האוכל היה טעים ונפלא (ובהזדמנות זו כדאי להוסיף – תמיד הכינו אוכל טעים גם להורים המלווים כגון סלט פסטה, סלט, פשטידה) והילדים נהנו, צחקו ובילו בין תחנות שונות כגון קליעה למטרה, זחילה ועוד…
האמת שכל השבועיים האלה היו די מתישים אך גם מלאי אושר ושמחה בשבילנו ולכן אנו מחכים בקוצר רוח לשנה הבאה…

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף רעיונות לימי הולדת  . 

 

כתיבת תגובה