כמו בכל שנה אנו עומדים לפני יום ההולדת של הנסיך או הנסיכה שלנו וחושבים איך להפוך את היום הזה ליום מיוחד. יום מרגש ומספק, יום שבו הם באמת הופכים למלכים וכל חבריהם מהללים ומשבחים אותם על האירוע המרגש. אבל רגע, מצד שני, בכולנו פועם הגן המחנך. זה שרוצה עבור ילדיו שגם ילמדו משהו, שיהנו וישחקו אבל יפנימו איזה שהם ערכים, או מידע, או משהו בעל ערך.
 
ימי הולדת מדעיים – הפתרון המושלם.
בימי הולדת מדעיים הילדים משחקים, מופתעים, מתרגשים ויוצרים. חתן היומולדת עומד במרכז והופך בעצמו לקוסם, למדען או לרב פעלולן ותוך כדי פעילות מהנה הילדים לומדים את ההסברים המדעיים שמאחורי הקסמים המוזרים והתופעות המוכרות.
ישנם מפעילים, שמראש ישימו את חתן יום ההולדת במרכז. במקרה כזה, הם יבואו זמן מה לפני הפעילות, יקימו את המעבדה, ילמדו את הילד את חלקו בפעילות המדעית ויעזרו לו להתכונן למופע.
מפעילים אחרים יגרמו לילדכם להיות מופתע לא פחות משאר הילדים וידאגו לרגש אותו באופן מיוחד ולהעיף אותו בדיוור ישיר אל עולם שבו דמיון ומציאות מתערבבים זה בזה ויוצרים מציאות חדשה, קסומה ומלבבת.
מפעילים/מדענים אחרים, מייצרים עבור יום ההולדת סיפור מסגרת שלם. במקרה הזה ייקחו את קבוצת הילדים למסע שלם של גילוי ומחקר, שבו הם מצטרפים למדען מטורף ובדרך ממציאים מנורת לבה מסוג חדשני, לוכדים גזים, מייצרים פצצות ידידותיות, מרחיפים כדורים באוויר וצופים במתרחש בתוך קרני לייזר…

ימי הולדת מדעיים מתחלקים לשתי קבוצות:
1. במרכזם ניסויים מדעיים שיש בהם עניין ויופי, הומור ויצירה.
2. קסמים וטריקים מוכרים יותר או פחות, שמקבלים הסבר וניתנים להתנסות הילדים.
בימי הולדת שבמרכזם קסמים וטריקים, נוכל לפגוש בנושאים הבאים:
1. איך נייר נעלם בלהבת אש.
2. איך מים שקופים משנים את צבעם על פי בקשת הקהל.
3. איך אפשר לקרוא מחשבות באמצעות קרח.
4. איך מזיזים חפצים בעזרת כוח המחשבה.
5. כיצד סוכר הופך לעוגת יום הולדת.

בימי הולדת שבמרכזם ניסויים מדעיים נוכל לפגוש בנושאים הבאים:

1. בלונים המתנפחים בתוך בקבוק – הכיצד?
2. כיצד יושב פקיר על כסא ובו 360 מסמרים…
3. כיצד מכניסים ביצה לבקבוק?
4. “הרי געש” מתפרצים.
5. ערפל מרהיב בתוכו הילדים משתכשכים מבלי להתלכלך.
6. אש שאינה שורפת.
7. ואפילו – הכנת גלידה מתוך קצף ערפילי…
בין אם אתם בוחרים מפעילים מהסוג הראשון או מהסוג השני, הם ידאגו לתת לכם חוויה מלאה, הם יגיעו ויקחו את הילדים למסע שלם מתחילת האירוע ועד לסוף יום ההולדת.
כל אחד מהם עושה זאת בסדר שמתאים לו, אולם רובם מחלקים את יום ההולדת לשלושה חלקים:
בחלק הראשון – פעילות שיש בה יותר “אקשן”. אפקטים מרהיבים, צפייה בקסמים מוטרפים, בחינת בעיות בצורה לא שגרתיות.
בחלק השני – יתפנו ליום הולדת עצמה: יתנו זמן ותשומת לב לעוגה, לבעל השמחה, לברכות או לפעילות אחרת שמדגישה את האירוע. הפסקת אוכל ושתיה.
בחלק השלישי – ינסו מרבית המפעילים לעורר פעילות שמשאירה דבר מה בידי הילדים או בראשם. למשל, יכינו משחק מדעי שיישאר בידי האורחים, יקימו תחנות להתנסות אישית אם לא הייתה כזו קודם, יפעילו את הילדים להכנת גלידה משותפת…
נראה שכל שעליכם לעשות הוא לחפש את המפעיל המתאים לכם ביותר, לעצב הזמנות ברוח המדע ולשלוח אותן בדיוור ישיר אל כל החברים, בני הכיתה או הגן, המשפחה וכל מי שהמלך הקטן רוצה ביקרו.. לשבת בצד וליהנות מהקסם
שיהיה במזל טוב

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .

כתיבת תגובה