מתכננים מסיבת יום הולדת? נפלא! אבל שנייה לפני שאתם ניגשים לארגון, יש דבר אחד קטן שצריך לבדוק – האם יש ילדים אלרגים או רגישים בגן/בכיתה?

הודעה קטנה בקבוצת הווטסאפ או בדיקה עם המורה/הגננת תבהיר לכם במי אתם צריכים להתחשב וכיצד.
כמעט בכל כיתת גן או בית-ספר, תמצאו לפחות ילד צליאקי אחד שצריך להימנע מגלוטן. אלרגיות נפוצות נוספות הן אלרגיה לחלב, לביצים, לשומשום, לבוטנים/אגוזים ואפילו תמצאו לפעמים ילדים צמחוניים שלא יגעו בנקניקייה בלחמנייה.

זה יכול להיראות מורכב מאד להפיק יום הולדת שלוקח בחשבון את כל המגבלות של כולם, אבל למעשה, זה לא קשה לייצר יום הולדת נגיש ומתחשב והיתרון הגדול – כשאתם מאפשרים לאורח שלכם להנות כמו כל חבריו, אתם הופכים את המסיבה הזו לבלתי נשכחת עבורו.

הילדים, תופתעו לגלות, הרבה יותר סובלניים ומכילים ממבוגרים בהקשר הזה, ותמיד שמחים להתחשב בחבריהם. אם לא עושים טרגדיה – פשוט אין טרגדיה. להיפך, זו הזדמנות מצויינת להראות סולידריות, חברות והתחשבות בזולת.

אז מה צריך כדי להפוך את מסיבת יום ההולדת לנגישה ומתחשבת בילדים אלרגים ורגישים?

עוגת יום הולדת מותאמת

יש ברשת אין ספור מתכונים מותאמים לכל מגבלה תזונתית אפשרית. קמחים ללא גלוטן, עוגות ללא חלב וללא ביצים, הכל נגיש בסופר וטעים ממש כמו הדבר האמיתי.

בינינו, מה שאכפת לילד יום ההולדת שלכם זה שהעוגה תהיה מקושטת לפי טעמו ולא מאיזה קמח  היא מורכבת. בררו מה המגבלות וחפשו מתכון מתאים.
טיפ: ההורים של הילד/ה האלרגי/ת ישמחו לחלוק אתכם מתכונים מוצלחים ולסייע באיתור המצרכים. פשוט שאלו אותם.

כיבוד מותאם במסיבה

גם כאן, כדאי מאד להיעזר בניסיונם של ההורים של הילד האלרגי כדי לקבל טיפים איזה חברות מתאימות, אילו חטיפים מומלצים ואיזה כיבוד הילד יכול לאכול.
כדאי לדעת שכמעט כל רשתות הפיצה מאפשרות הזמנת מגשים ללא גלוטן, אפשר לקנות פיתות או לחמניות ללא גלוטן ותמיד אפשר לחשוב על כיבוד יצירתי ובריא שכולל פירות, אצבעות ירקות, ממרחים, פלאפל ועוד ועוד.

עדכנו גם את המפעיל

לפעמים המפעיל מביא איתו פרסים, ממתקים או צ’ופרים לילדים. עדכנו את המפעיל מראש במגבלות תזונתיות וודאו שהוא עומד בהן.

שקיות הפתעה והפתעות

אם אתם מחלקים כאלה, וודאו שכל תכולתן תואמת את המגבלות. פרסים והפתעות יכולים להיות תמיד משהו שאינו אכיל.

שיהיה במזל טוב!

בחרו הפעלת יומולדת

כתיבת תגובה