בר מצווה במקור הוא טקס דתי שבא לציין הגיעו של ילד יהודי לגיל שלוש-עשרה . הטקס המסורתי ושעדיין נשמר בחברה המודרנית היא הנחת התפילין והעלייה לתורה בתפילת שחרית של שבת בבוקר – שבת חתן.

יש כאלה ששומרים על המסורת ובוחרים לציין את גיל המצווה בכותל המערבי וכך בוחרות לקיים את הטקס הדתי והנער מניח תפילין או אפילו עולה לתורה בכותל המערבי. לעיתים אירוע מסוג זה מלווהבנגינת תופים ותקיעת השופר.
רוב הנערים לפני טקס הבר מצווה הולכים לרב בבית הכנסת לשיעורי התורה. שם הם לומדים על היסטוריה של טקסי המצווה וכמובן קריאה נכונה בספר התורה אשר מוטלת עליהם בתפילת שחרית בשבת בבוקר שאחרי האירוע.
 מה שמסמל את המעבר לגיל הבגרות זו הדרשה. עצם העניין שהוא מדבר וקורא את דרשתו בפני קהל רב, משפחה וחברים וכולם מקשיבים לו דורש בגרות ובטחון וכך למעשה הוא סולל לעצמו כניסה לעולם המבוגרים. וכמו אצל הבנות  כך גם אצל הבנים בעולם המודרני של היום מה שמאוד ב”אופנה” זה להקליט דרשה בצורת שיר באולפן מקצועי. הטרנד החדש היא דרשה בסגנון ראפ. כמובן זה דורש המון תעוזה מצד הנער לבצע את השיר בהופעה חיה ובפני קהל רב.
היום יש מגוון גדול מאוד של מקומות לערוך את האירוע המיוחד הזה. תוכלו לבחור מה שמתאים לכם מבין אולמי השמחות, מסעדות ,מועדונים … הכול תלוי בכמות האנשים המוזמנים כמובן. הנערים יודעים טוב מאוד מה “הולך” היום כאטרקציה מרכזית באירוע חשוב זה ולכן כדאי לתת לו את הכבוד הראוי ולבחור מה שלטעמו ישדרג את החגיגה ויעשה אותו ייחודי.
 
 בר מצווה זה לא עוד יום הולדת רגיל, זה אירוע של ממש, פשוט מסיבה משפחתית מכובדת. 
יום הולדת שלוש-עשרה זה גאווה להורים והתרגשות עצומה לנער החוגג בר מצווה.
 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

כתיבת תגובה