חגיגת יום הולדת היא אולי האירוע המשמעותי ביותר בכל השנה עבור ילדיכם. לנו כמבוגרים אולי נתפס יום ההולדת כאירוע שגרתי, אבל עבור הילדים מדובר ביום המיוחד ביותר בשנה, יום לו הם מחכים חודשים רבים בכיליון עיניים. הרצון לרצות את הילד ולגרום לו לאושר, רצון שהוא כמובן טבעי לכל הורה אוהב, גורם לנו לחלום על אירועים  גדולים, החל מנופש לכל המשפחה במלונות ים המלח או אילת, וכלה במסיבות שבהן ייערכו הפעלות מתוחכמות.

אם הילד שלכם אוהב טבע ובעלי חיים, תשמחו לשמוע כי כיום ניתן לבצע הפעלות עם חיות בימי הולדת. ניתן להזמין מפעילים מקצועיים שיגיעו לביתכם עם חיות ויערכו את האירוע בבית או בחצר או לערוך מסיבות יום הולדת שמשלבות רכיבה על סוסים. הפעלות עם חיות בימי הולדת מהוות דרך נהדרת לקיים אירוע מיוחד שלא יאכזב את ילדיכם.
 
הקניית האהבה לטבע ולבעלי חיים
נראה כי כיום מושם דגש רב יותר על תחומים מדעיים וטכניים בבתי הספר בעוד שהקנייתם של ערכים כגון אהבת הטבע ובעלי החיים דועכת. חינוך בלתי פורמלי מסוגים שונים מחוץ למסגרת בית הספר מהווה דרך מצוינת להשלים ולהוסיף לידע שרוכשים ילדים במסגרות הפורמליות. אמנם הפעלות לימי הולדת אינן מתיימרות להוות מסגרת חינוכית, אבל הפעלות עם חיות יכולות בהחלט גם ללמד ולהקנות לילדים ערכים של אהבה לטבע ושמירה על בעלי חיים. הצגה של חיות שונות לילדים תוך כדי מתן הסברים על תנאי המחיה להם הן זקוקות בטבע, וכיצד שימור הסביבה על ידי בני האדם יכול לסייע להן לשרוד, יכולה בהחלט להיות גם בעלת ערך חינוכי מוסף.
 
הפעלות עם חיות לקטנטנים
כאשר מדובר בילדים קטנים הרי שכל בעל חיים – גדול כקטן – יכול להוות מקור להתרגשות. מפעילים איכותיים שמתמקדים בהפעלה עם חיות לקטנטנים יביאו אתם סוגים שונים של בעלי חיים עליהם יסבירו לילדים. בדרך כלל, נהוג לתת לילדים גם לחוש וללטף את בעלי החיים השונים. כל חיה מוצגת בתורה והילדים למדים על סביבת המחייה והרגלי התזונה שלה. נהוג להשתמש בבעלי חיים שונים כגון חרקים, מכרסמים קטנים, זוחלים ואפילו חיות בית נפוצות כגון חתולים וכלבים. חשוב להקדים ולהסביר לילדים כיצד עליהם לנהוג בבעלי החיים לפני תחילת ההפעלה ולהדגים להם את כללי הבטיחות וההתנהלות שנועדו להגן גם עליהם וגם על בעלי החיים. את ההפעלה עצמה ניתן לשלב עם משחקים וחידונים נושאי פרסים שיהיו קשורים לנושאים ולבעלי החיים בהם עושה המפעיל שימוש.
 
הפעלות עם חיות לילדים
כאשר מדובר בהפעלות עם בעלי חיים לילדים גדולים יותר, כגון ילדי בית הספר, מדובר כבר באתגר גדול יותר. מומלץ לערוך הפעלות הקשורות לבעלי חיים והמיועדות לילדים גדולים יותר, מחוץ לבית. יום הולדת בחוות סוסים הכולל בתוכו הסברים והדגמות לגבי הטיפול בסוסים ורכיבה מודרכת יכול להיות אירוע מושלם עבור ילדי בית הספר. סיורים בחוות הממוקמות באזורים שונים בארץ והתנסות בטיפול בחיות המשק או ביקור מאורגן ומודרך בספארי או באחד מגני החיות יכולים גם הם להיות מהנים מאוד.
 
לסיכום, הפעלות עם חיות בימי הולדת יכולים לספק לכם ולילדיכם חוויה בלתי נשכחת שמשלבת הנאה עם ערך מוסף לימודי.

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת .

כתיבת תגובה