עבור רבים מאיתנו יום ההולדת המתקרב ובא של ילדינו הוא מקור לכאב ראש לא קטן. הציפיות של הילדים עולות משנה לשנה – הצגות, מופעי קוסמים, מתנפחים ועוד הפעלות שונות ומשונות הופכות את ימי ההולדת לעסק יקר ולא פשוט. אז למרות שנראה שהיום רוב ההורים מעדיפים לשלם למפעילים מקצועיים לערוך את מסיבת יום ההולדת, כדאי לשקול ללכת נגד הזרם ולערוך מסיבת יום הולדת בעצמכם. נסקור כאן רעיון מקורי וחינוכי של יום הולדת בסימן מוזיקלי יערך בביתכם, ויאפשר לכם להוזיל את העלויות ועדיין לגרום לילדיכם להתמוגג משמחה.

 שלב ההכנות
כדי לא ליצור לחץ ומתח של הרגע האחרון, כדאי להתחיל בהכנות לפחות חודש או יותר לפני תאריך המסיבה. כך, גם אם אתם עסוקים בבית עם הילדים, בדיוק מסיימים בהצטיינות לימודי משפטים או עומדים לצאת לקורסים מקצועיים, תוכלו להפיק מסיבה מוצלחת ומעניינת בעצמכם.
אז כדי לארגן הפעלה מוזיקלית צריך קודם כל כלי נגינה. התחילו לאסוף כמה שבועות לפני תאריך יום ההולדת בקבוקי פלסטיק ריקים, גלילי נייר טואלט, מכלים ריקים, קופסאות נעליים, בקבוקי זכוכית ועוד. חשוב מאוד לקחת בחשבון את המספר המשוער של באי המסיבה. קחו בחשבון שילדים והורים אוהבים להביא אתם אחים גדולים וקטנים למסיבה, אז כדאי להתכונן ולהצטייד לכמות גדולה יותר של ילדים כדי למנוע מצב שבו לא יהיה מספיק לכולם. תוך כדי שאתם אוספים את חומרי היצירה הממוחזרים תוכלו להתחיל ולחשוב על סיפור המסגרת.
 
סיפור המסגרת 
סיפור מסגרת מוצלח יגרום לילדים להיות מעורים בפעילויות השונות במסיבה. סיפור מסגרת מוזיקלי הוא פשוט יחסית ליצירה כי כמעט כל סיפור יכול להיות מתורגם למונחים מוזיקליים. דמויות רעות ושליליות מתקשרות עם מוזיקה חזקה ורועמת ודמויות חיוביות עם מוזיקה רכה ונעימה. תוכלו לבחור את אחד מסיפורי הילדים הקלאסיים כמו פיטר פן, סינדרלה או היפיפייה הנרדמת, ופשוט לבחור קטעים מוזיקליים שאהובים עליכם ועל ילדיכם שילוו כל חלק בסיפור. כמובן שתוכלו גם להמציא סיפור מסגרת חדש שתמציאו בעצמכם. את התפקיד הראשי בהצגה המוזיקלית שתיצרו ישחק הילד שלכם כמובן.
 
יצירת הכלים המוזיקליים
נעבור לפעילות ביום ההולדת עצמו. כאשר מגיעים הילדים ימתינו להם כל חומרי היצירה הממוחזרים שהכנתם. צרו כלי הקשה מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. בקבוקי פלסטיק יכולים להפוך גם לשופרות וכלי נשיפה מאולתרים. בעזרת גומיות, קופסאות נעליים וקופסאות ריקות של דגני בוקר ניתן ליצור כלי פריטה שונים ומשונים. כמובן שאפשר גם לתת לילדים ליצור כלי נגינה שונים כיד הדמיון הטובה עליהם.
 
ההפעלה
כעת, כשהם מצוידים בכלים מוזיקליים, הסבירו לילדים שעל מנת שהסיפור שישמעו יסתיים בסוף טוב יהיה עליהם לעזור בעזרת יצירת המוזיקה המתאימה. אחרי כל כל קטע בסיפור או בהצגה, השמיעו לילדים את הקטע המוזיקלי שבחרתם ובקשו מהם לעזור. כלי ההקשה יוכלו להבריח דמויות רעות, כלי הפריטה יוכלו לעודד את גיבורי הסיפור בזמני מצוקה וכדומה.
 
התאמת המסיבה לנושא המוזיקלי
תוכלו גם לשלב משחקי מסיבות ילדים קלאסיים כמו נר בבקבוק, בלון-פיצוץ וכדומה כמשימות שונות בתוך סיפור המסגרת. כמובן שגם את העוגה, הצלחות, המפיות ושאר האביזרים הנלווים אפשר להתאים לנושא, כמו גם לעודד את הילדים ליצור עבודות ציור ויצירה בנושאים מוזיקליים כדי לקשט וליפות את החלל בבית שבו תערכו את המסיבה.

 
יום הולדת שמח!!

מחפשים רעיונות נוספים?
 בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת
  .
 

כתיבת תגובה