יום ההולדת של הנסיכ/ה מתקרב ואתם מבינים שגם השנה לא תוציאו את כל הכיתה ליער למשחק “חפש את המטמון” בסגנון עשה זאת בעצמך, וכנראה גם לא תארגנו לעצמיכם תחפושת ליצן. צריך לפנות לבעלי מקצוע


הנה כמה הצעות ועצות שיעזרו לכם למצוא את הפעילות שהכי טובה עבורכם:

מקוריות – לא חובה
 
ילדים אוהבים גם את המוכר והטוב, לא תמיד חייבים לחדש. האפשרויות הקלאסיות כמו ליצן

להתאים לגיל הילדים
לילדים רכים מתאימה הפעלה קצרה ולא מתוחכמת, בלי הומור שעובר להם מעל הראש או להטוטים מאיימים. מספר סיפורים, הפעלה עם בעלי חיים

מיקום הפעילות
כל מפעיל אמור להיות מסוגל להתמודד עם הפעלה בסלון הדירה בלי להרוס את הבית, אבל אם יש לכם אפשרות לקיים את הפעילות בפארק או בחורשה – כדאי לנצל את היתרונות והאפשרויות. אפיית פיתות בטאבון, פעילות יצירה כמו למשל עבודות גבס
יום הולדת שמח!

לסיכום

אל תהססו לבקש מהמפעיל פגישה מקדימה, שבה תשוחחו על כל הפנטזיות, האילוצים, התנאים הפיזיים, אופי המשתתפים ורצונות ילד/ת היומולדת. רבים מהמפעילים אינם מציעים דבר אחד מקובע אלא יכולים להתאים את הפעילות ולתפור אותה לפי מידותיכם, אם אתם יודעים מה לבקש.
 
להתאים את הפעילות לילד/ת היומולדת
אם הילד או הילדה גדולים מספיק כדי לבקש לחגוג יום הולדת עם החברים, אז הם בטח גדולים מספיק כדי להגיד לכם מה הם רוצים.
שבו יחד ועשו “סערת מוחות” עם הפנזטיות הכי פרועות של הילד/ה, רשמו הכל והתיחסו לשאיפות הללו במלא הרצינות. הצעד הבא יהיה לבחון יחד מה מתוך זה מעשי ואפשרי, מה מתאים לנסיבות. כדאי לכוון את הילד/ה לספר על ימי הולדת של אחרים – מה אהבו ומה לא אהבו, לא רק ברמת הכותרת אלא גם בסגנון – מידת ההמולה, פרסים כן או לא, מספר האורחים… לפני שאתם בודקים מה עשו אצל אחרים תבדקו או תשאלו את עצמיכם מה הסגנון של ילדכם ומה יהיה מתאים וטוב עבורו. 
זכרו שהאתגר הוא כפול – גם שכל האינדיאנים (או הפיות) שממלאים לכם את הבית יהיו עסוקים ומרוצים אבל בעיקר שהילד/ה שלכם, שכל המסיבה הזו לכבודו/ה, ירגישו שהחגיגה הזו היא שלהם.
כחלק מההתכוננות המשותפת דברו עם הילד/ה גם על קשיים אפשריים שעלולים להתעורר, על הפערים שעולים לעיתים בין הפנטזיה למציאות, כי כבר אמרו חכמים שאין יומהולדת ראוי לשמו בלי התפרצות בכי של בעל/ת השמחה.
 
כמה משתתפים?
בחרו פעילות בהתאם למספר הילדים שתכננתם להזמין. קבוצה קטנה מאפשרת קיום הפעלות יחודיות כמו סדנאות בישול ואפיה, סדנת קרקס וכדומה. לקבוצה גדולה מתאימה הפעלה שהיא מופע, או סדנא שאינה כוללת עבודה פרטנית, כמו למשל יוגה צחוק. גם את אמצעי ההגברה, אם צריך כאלה, יש לתכנן בהתאם למספר המשתתפים.
 
, מעגל מתופפים שמח ומשחרר. בכל מקרה הציגו בפני המפעיל את התנאים והתייעצו על פעילות מתאימה.
 
, יצירה פשוטה. ככל שעולה הגיל היכולת של הילדים להשתתף באופן פעיל בעשיה עולה, ודרושה פעילות יותר מסקרנת.
 
או קוסם עשויות בהחלט להתאים. אם היה מפעיל מוצלח ביום הולדת של חבר או חברה – זו לא סיבה לוותר עליו, להיפך. אפשר לחשוב עם אותו מפעיל על רעיונות מעט שונים ואם הוא היה מוצלח, הילדים ישמחו לפגוש אותו שוב.
 
או במילים אחרות לחפש מפעיל…
 
מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .

כתיבת תגובה