ניתן לומר שהחל מגיל שנתיים יום ההולדת הופך לאירוע בעל חשיבות רבה. כל גן ופעוטון חוגג לילדים את יום ההולדת ומהר מאוד הקטנטנים מפתחים ציפייה לאירוע המרגש. הורים רבים מקיימים היום יום הולדת לפעוטות בביתם. כפי שכל מי שנכח במסיבת חנוכה או במסיבת סיום השנה בגן או בפעוטון יודע, הפעלות ניתן לערוך לקטנטנים כבר מגיל שנתיים ואפילו קצת לפני. הפעלות מתאימות יזכו לשיתוף פעולה מלא מצד הקטנטנים ותוכלו גם לבצע אותן בקלות בעצמכם. במאמר זה נספק כמה טיפים שימושיים להפעלות שתוכלו לערוך בעצמכם בימי הולדת לפעוטות.

 
מה גורם אושר לקטנטנים?
בתי מלון באילת, נופש ארוך בחו”ל או ארוחה במסעדה יוקרתית הם מהדברים שגורמים למרבית המבוגרים לחוש מאושרים. עבור ילדים, ובמיוחד עבור הקטנטנים, דרוש הרבה פחות על מנת לגרום להם לחוש באושר. מוסיקה ותנועה יכולים לגרום לילד להיות מאושר בקלות רבה כל כך עד שאנו המבוגרים יכולים רק להתקנא בהם. בבואכם לערוך מסיבת יום הולדת לפעוטות כדאי לזכור זאת ולהיערך בהתאם. הפעלות המשלבות מוסיקה ותנועה יסייעו לכם לערב את הילדים בצורה אקטיבית.
אין צורך בהמצאות מסובכות מדי כאשר מדובר בפעוטות. ניקח כדוגמה פעילות מוסיקלית עם חישוק. חלקו לכל הילדים חישוק וסבירו להם כי אתם עומדים להשמיע קטע מוסיקלי. על הילדים לעמוד מחוץ לחישוק. כאשר מתחילים להשמיע את המוסיקה עליהם לרוץ סביב החישוק. כאשר מפסיקים אותה, עליהם לקפוץ מהר ככל האפשר לתוך החישוק. סביר להניח כי תהיו מופתעים עד כמה פעילות פשוטה שכזאת תענג את הפעוטות וקולות הצחוק יהדהדו בבית במשך זמן רב.

בחירת המיקום למסיבה וארגון החלל
עליכם לזכור כי כאשר מדובר בפעוטות, ככל שהחלל שבו מתרחשת המסיבה הוא קטן ואינטימי יותר, כך יקל עליכם לארגן את ההפעלות ולילדים יהיה קל יותר להתרכז במשימות המוטלות עליהם. במקרים מסוימים חדרי ילדים או חללים אינטימיים אחרים בבית, יהיו עדיפים על הסלון או החצר כמקום המתאים לאירוח של פעוטות.
ילדים רגילים לפעילות משותפת בגן ולכן כדאי לערוך כסאות במעגל ולהושיב אותם עם תחילת ההפעלה בצורה המזכירה את המפגש שעורכת הגננת. במידה ואין לכם אפשרות לארגן כסאות מתאימים לכל באי המסיבה תוכלו להביא מחצלת ולבקש מן הילדים לשבת במעגל.
 
ילדים שבעים הם ילדים מאושרים
ילד שבע הוא ילד שקל יותר להפעיל וקל יותר לתקשר אתו ולכן חשוב שיהיו הפסקות של אוכל ושתייה במהלך המסיבה. זכרו כי ילד רעב לא תמיד יכול להביע את הצורך שלו במילים ולכן על הפסקות האכילה והשתייה להיות יזומות ויש לקיים אותן אפילו אם הילדים מאוד רוצים להמשיך ולשחק. חשוב מאוד לבדוק עם ההורים של באי המסיבה האם ישנם ילדים בעלי רגישויות שונות ולהתאים את תפריט הכיבוד בהתאם. נזכיר כי בין היתר ישנם ילדים הרגישים לבוטנים, לשומשום ולגלוטן. 
 
לסיכום, מסיבת יום הולדת לפעוטות יכולה להיות הצלחה מסחררת במידה ולוקחים בחשבון את צורת החשיבה ואת הצרכים של הקטנטנים. כדאי להרבות בהפעלות המשלבות מוסיקה ותנועה על ידי שימוש בחישוקים ואביזרים מתאימים אחרים. על המסיבה לקחת מקום בחלל אינטימי ולדמות ככל האפשר את סביבת המפגש שבה מתנהלת הפעילות בגן.

כתיבת תגובה