רקע על מתופפים 
בתרבויות הקדומות (אפריקה) מעגלי מתופפים היוו את הטקס החשוב ביותר אם זה לפני יציאה למלחמה, טקסים ותפילות וכמובן בעת בנגינה ממושכת בתופים חווים המתופפים שינוי במצב תודעה (טרנס) ודבר זה היווה כמעיין תראפיה שבטית. במצבים קיצוניים חווים המתופפים חזיונות ולזה הקדמונים יחסו כמסר מהאלים אליהם. הם לא הבינו שכך הפיזיולוגיה שלנו עובדת. כיום התפתח טרנד חדש מעגל מתופפים באירועים ובמסיבות, עצם הישיבה במעגל יוצרת קשר עין בין המשתתפים ובנגינה משותפת נוצרת תחושה של אחווה שותפות ומצב של שינוי תודעה (טרנס). 
אין ספק שלאחר שעוברים את החוויה עם מדריך מנוסה ישנה הרגשה של רוממות רוח אמיתית, ותרפיה קבוצתית.

איך זה עובד?
מחלקים תופים ודרבוקות למשתתפים. מדריך בעל ניסיון יסביר וידגים על הכלים. לאחר ההסבר וההדגמה כל משתתף מנגן בתוף אותו קיבל, נוצרת תקשורת קצבית בין המדריך למעגל שבה המדריך נותן לכל מתופף התנסות באלתור ובניצוח על המעגל אט אט האווירה של המעגל מתחממת, כולם מתופפים בקצב, המצב רוח עולה ואיתו השמחה!
יש כאלה הקמים ורוקדים ויש המתופפים במעגל, בשיא עוברים לנגינה עם מוסיקה מקפיצה וכך נוצרת לה מסיבת ריקודים סוערת ושמחה!
המעגל מתאים לכל סוג של אירוע, החל מסדנא פרטית, מסיבה ועד לערבי גיבוש. מאוד חשוב שלמדריך המעגל יהיה ניסיון ויכולת להרגיש את הקהל “להבין את הראש” ולהצית במשתתפים את אש המעגל.

מתופפים ליום הולדת
החיבור בין תופים כלי הקשה וילדים הוא החיבור הטבעי ביותר. עצם הצגת כלי ההקשה לפני ההפעלה והמופע הילדים נפעמים ומתפעלים דבר היוצר ציפייה אצל הילדים לאירוע מעניין ומשמח. 
במיוחד אם מוסיפים מפעיל בעל כישורי הדרכה והפעלה לילדים מובטח אירוע ייחודי ססגוני בלתי נשכח. לילדים יש סקרנות טבעית קליטה מהירה הם קולטים את המקצבים ואז נוצרת לה תזמורת של מתופפים שבה כל ילד מבטא את עצמו ונוצרת לה אינטראקציה מאוד מעניינת ומלהיבה מבחינה מוסיקאלית.
הפעלה של מתופפים ליום הולדת היא ייחודית מבטיחה אירוע משמח להנאת כולם. בהמשך ההפעלה תמיד מתגלים ילדים כשרונים המנגנים להנאת כולם בכל אירוע מומלץ לשתף מתופפים אפילו סתם לפזר תופים ודרבוקות. תמיד יש בסביבה מתופף חובב שיוסיף ויסחוף את כולם וירים את המסיבה למעלה.
בהצלחה יוסף המתופף בכיף

מחפשים רעיונות נוספים? בקרו בדף המאמרים רעיונות לימי הולדת  .

 

כתיבת תגובה